Dressyrträningen 30 Maj 2012 [Bästaste Dusty ♥]

Dagens träning gick riktigt bra tycker jag, hon var superfin!
När jag red fram så var hon, jag vet inte, ibland var hon fin
men nä jag vet inte vad det var, hon var seg och lyssnade inte på ytterskänkeln så fick kicka till henne ibland så hon skulle reagera lite och då blev det lite bättre! Gjorde lite travökningar så hon skulle komma igång och efter det så bev det mycket bättre! Sen när Erika kom och jag började rida för henne så blev det stor skillnad, då var hon superfin! Vi gjorde lite 10m volter, ryggningar och lite skänkelvikningar. Skänkelvikningarna är jag nöjd med, dom blev bra faktiskt!
Sen lite galopparbete, hon var superfin i galoppen! Galoppfattningarna och avsaktningarna blev jättebra! Vi jobbade mest med att samla bättre och förvänd galopp. Den förvända galoppen var mycket mycket bättre idag! Hon ökar ibland men idag vad det samma tempo oftast, så vi är på G! :D När jag saktade av från galopp till trav så var hon så himla fin i traven, formen var suuuuuperfin!
Vi körde lite delar ur LA:n och nu skritt-delen. Det jag gör på den ökade skritten är att jag typ släpper tyglarna så dom fladdrar men jag måste hålla kvar i handen, driva med sätet och det som Erika sa, då är hon i en himla fin form! Sen lite galopp från skritt, vissa galoppfattningar blir jättefina men ibland blir hon så taggad så hon kör upp huvudet men hon fattar galopp direkt, men i alla fall så körde vi lite förvänd galopp igen och hon var superfin!
Red en uppridning också med halt, halten blev superfin, hon var rak så den blev bra, hihi! Travade av henne sen, då var hon piggelin haha men travade runt lite och hon var superfin! Sen skrittade jag lite på banan och sedan skrittade jag ut en bit, supermysigt och träningen gick skitbra! :D
älsklingponny♥
Pernilla har fotat bilderna, hotmail.com gjorde så att bilderna blev jättesuddiga, tyvärr :(
Och min sits är inte så bra, i know! Men jag kunde inte dra tillbaka min axel för mitt sår är ju där och då blir det att jag sitter så med andra axeln också.. :/

Kommentarer
Postat av: Frida

Så himlans fina!:')<3

2012-05-31 @ 08:09:02
URL: http://fridarydbjer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0