IT'S OKAY TO NOT BE OKAY ♥

Tjenare! Idag när jag kom till stallet så gick jag in i stallet och kikade, Maja stog i sin box och hade precis mockat klart så då frågade hon om vi kunde ta en promenad tillsammans med ponnysarna, så det gjorde vi, det var supermysigt! Vi hade det så roligt, vi stannade ibland och bara pratade medans våra älsklingar fick äta det gröna gräset, Dusty tyckte det var jättegott! :D Hon lyssnade jättebra, hon var lugn och lyssnade jättejättebra, bästa ponnyn ♥ Efter att vi hade varit ute i 45 min så gick vi in i stallet igen och borstade, Dusty var väldigt ren så det tog inte så lång tid. Släppte ut henne i hagen sen när jag var klar, så då passade jag på att mocka och prata med Cassandra och Bella, knasbollarna!
Sen kom massören så då tog jag in henne igen, hon kände och klämde på henne lite. Hon sa att hon hade lite ont i baksenorna/böjsenorna eller var det hette, om ni kollar på bilden under så där det är lite gult, när hon kände lite där så reagerade hon lite och ryckte åt sig benet, lite.
Hon trodde att hon var överansträngd, och igentligen så är inte det så konstigt för vi har tränat rätt hårt nu och nu har jag kommit åt henne så det är inte alls konstigt, mamma pratade med Erika också och Erika sa att det är jättevanligt så skönt att höra ändå! Jag var ju rädd för att hon skulle ha ont i ryggen eller i värsta fall kissing spines [När ryggkotorna växer ihop] som jag kanske trodde att hon hade men det hade hon inte, så skönt! :D Men hon var lite spänd i ryggen men hon masserade henne, Dusty stog nästan och sov, pluttan ♥ Så hon ska få ta det lugnt nu ett tag, skrittas ut i skogen och trava lite så vi får bort överansträngningarna, tur att det inte var något värre, då vet jag inte vad jag hade gjort..
Sen åkte mamma och jag till Hööks för att köpa lite saker för MIN ÄLSKLING FYLLER ÅR IMORRN! så vi köpte paket till henne och det här:

Så vi ska börja linda benen på henne nu på nätterna med paddar. När vi var klara på Hööks så åkte vi till stallet igen för att lämna sakerna och då tog vi in lite hästar också, släppte in Dusty, pussade och gosade med henne, sen sa jag hejdå och åkte hem.. :(
Jag älskar dig mest av allt ♥

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det dröjer nog ett tag ;) Satsar mer på hoppningen nu och sen går hon inte så bra i dressyren men det är klart med lite träning så blir det bra! :D <3

2012-05-08 @ 22:25:43
URL: http://gemes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0