Leendet är nyckeln som passar låset till allas hjärtan ♥

Hej på er! Det var ju lite dramatiskt på slutet när Maja och jag skulle cykla hem, lite skrubbsår men annars så mår vi rätt bra! Jag fattar inte hur vi lyckas, vi lyckas med allt och lite till, hihi!

Men stalldagen har varit underbar! När jag och Maja var framme i stallet så pussade vi på våra älsklingar och sen gick vi in i stallet för att mocka, packa hö och göra krafften sen tog vi in pållarna och borstade rent dom! Masserade lite och sedan satte jag på sadel och träns, sen bar det av på uteritt!
Det var en grymt rolig uteritt, som vanligt! Först red vi en bit på den vanliga rundan som jag brukar rida, i slutet på den travade vi lite, hon kändes fin & pigg ! Sen red vi in på en grusväg där vi travade lite också, lika fin där! Efter det så red vi upp på ett fält brevid grusvägen. På fältet galopperade vi lite, det gick över förväntan! Hon var så lugn, trodde hon skulle öka på lite men inte idag, så jag jobbade henne lite och hon var superduperfin!
När vi hade galopperat klart skrittade vi vidare på en väg, jobbade henne stundtals och hon kändes riktigt fin! Efter ett tag så kom vi till travrakan och galopperade halva och halva hem igen, gick riktigt bra! Vi tog det lugnt så jag jobbde henne lite smått och hon är sån kämpe, ställer alltid upp för en även fast man vill springa fort ♥
Skrittade vidare hemmåt sen och vi red även in på en liten väg där det är som små upphöjda pinnar som vi travade över! Svinkul är det, Dusty har öronen frammåt och tycker det är jätteroligt hon med! Sen skrittade vi av dom & hemmåt. Dagens ridpass gick finemang, kunde inte gått bättre! När vi var framme i stallet så tog jag av all utrustning, masserade henne och spolade av henne. Sedan fick hon gå ut i hagen och äta lite hö.
Sen fixade jag klart det i stallet som skule göras klart för att sedan pussa hejdå till min fina älskling, sen cyklade jag och Maja hem och då blev det ju ltie dramatiskt men vi mår ju rätt bra! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0