Sjuuuuuuukt fin ponny idag ♥ [18 Maj 2012]

Idag var Dusty så himmmmla fin! Asså ååh, hade en så bra känsla!

När jag tog in henne så snackade jag med Pernilla samtidigt,
borstade, masserade och gosade med henne sen på med skydd och så lindade jag bakbenen, sen på med sadel och träns! Sen skrittade jag ut på banan, tänkte att nä idag ska det gå bra och jag ska rida verkligen! Och det gjorde jag, det gick SÅ HIMLA BRA! När jag kortade tyglarna i skritten så var hennes form så himla bra [och snygg ;)] Nä men super var den!
Sen började jag trava och formen var lika fin där, gjorde volter lite små skänkelvikningar och det gick jättebra, hon var så lugn och koncntrerad på jobbet, hon kämpade på för kung och fosterland :D Sen lite serpentiner, snett igenom, volter och lite sånt. Sen fattade jag galopp, galoppen var helt a m a z i n g, kunde dock inte hålla om med benen så mycket i forsta galoppen, vet inte vad jag gjorde xD Men sen funkade det. Gjorde 10m volter och lite förvänd, funkade super! Sen när jag saktar av från galopp till trav så blir hon sååå fin ibland, hon sätter under sig jättebra med bakbenen. Men i alla fall så var hon helt asgrym i galoppen! 
Sen red jag igenom LA:1 en gång, gick ganska bra faktiskt, jag måste hålla om med benen, driva som bare den och komma ihåg programmet haha! Då kommer det nog gå ganska bra. Ryggningen gick ganska bra, gick upp lite ur formen, skänkelvikningarna blev sådär men jag ville inte bråka med henne. Galoppen ännu en gång, GRYMT fin, finner inte ord, formen och bakbenen var helt outstanding!
Sen galopperade jag lite i lättsits så fick hon galoppera av sig lite energi, sen travade jag av henne. MASSOR med beröm fick hon, så glad var hon! Sen när jag gav henne lång tygel så klappade jag på henne så det ekade.. hehe xD Skrittade några varv på banan sen skrittade jag på vägen också. Fick ont i kinderna för att jag inte kunde sluta le..hihi! 
Gick in i stallet tog av henne allt, masserade henne och sen delade jag upp manen så jag kan knoppa imorgon, blir mycket snyggare då! Sen fick hon gå ut i hagen och äta, trött var hon, min finaste ♥ Smörjde sadeln och la fram allt som jag skulle ha, sen fixade jag lite annat smått och gott! Åkte sedan till wittvång för att fixa lite inför morgondagen, så nu sitter jag här och kollar igenom programmen, vi höres imorrn!
Älsklingen ♥

Kommentarer
Postat av: jennifer

Fina bilder och fin ponny :)

2012-05-18 @ 23:01:43
URL: http://jenniferuddh.blogg.se/
Postat av: jennifer

Sv: Tack :D hehe köpt på hööks :)

lust o göra ett bloglovin eller länkbyte? :)

2012-05-18 @ 23:07:11
URL: http://jenniferuddh.blogg.se/
Postat av: Emma - hästblogg

vad kul att det gick bra!:)

2012-05-19 @ 21:23:15
URL: http://crystallheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0