You are beautiful like a rainbow ♥

Idag när jag kom till stallet så började jag med att mocka, pratade lite med Cassandra och Maja också, härliga tjejer det!
Sen hämtade jag inte min fina Dusty och borstade på henne, masserade och satte på benskydd, gosade lite och sen satte jag på sadel och träns, sen red jag ut till den nysladdade banan! Skrittade fram runt fyrkanten och efter en stund så kortade upp tyglarna och jobbade henne lite och hon kändes hur fin som helst, så himla mjuk och rund i formen, min snygging! Skrittjobbade henne lite i serpentiner, ställa/böja, volter och sånt, hon kändes super!
Sen började jag trava henne och det gick helt okej, hon var lite seg och jag kunde inte hålla ihop henne så som jag ville, hade inga stövlar xD Då går det inte! Men jag försökte och stundtals så var hon sådär skitfin men ibland så blev hon lite loj, fattade galopp och galoppfattningarna blev bra, galopperade i lätt sits först så testade jag gas och broms, hon lyssnade helt awesome. Sen samlade jag upp galoppen, fick driva rumpen av mig men goshh vad fin hon blev! Sen när jag saktade av till trav efter det så blir hon så sjukt fin, så ska hon vara, så grymt fin! Sen galopp igen och samma sak som i förra varvet, red i typ 40 min med fram och avskrittning så det blev ett kortare pass idag, skulle bara jogga lite. Jag är jättenöjd med henne ♥

Sen när jag kom in i stallet så tog jag av henne all utrustning, borstade av henne, masserade henne lite + att jag smörjde in arnika på rumpstumpen! Sen fick jag hjälp av Bella & Cassandra att smörja in benen med kyllera, linda och allt sånt! Det gick jättebra, man blev lite kletig bara, haha xD Sen fick hon gå in i boxen och äta, då smörjde jag sadeln och gjorde lite annat.
Idag var det hoppträning också så det kollade jag på, började åska när träningen var slut, scary! Sen gick jag in i stallet för att packa hö och göra krafften, sen gosade jag lite med min älskling, hon var så himla glad idag! Sen pussade jag på henne och åkte hem med Maja! :D
Min finaste älskling ♥

Kommentarer
Postat av: Ronja- Dagens blogg idag!

Nu är en ny omgång av dagens blogg uppe, var gärna med, du anmäler dig på min blogg :)

2012-05-16 @ 12:16:45
URL: http://fjordfantast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0