Dressyrkurs dag 1

Hej! Idag var det ju dressyrträning för Charles Jonsson, en riktigt bra tränare som jag verkligen kan rekomendera. Vi var i god tid så vi lastade ur och fixade i ordning henne. När jag red fram så lyssnade hon inte så bra för skänkeln och var allmänt seg men jag kämpade på och försökte få fram henne. Annars så tyckte jag att hon var fin ändå, avslappnad och ja men jag är ändå nöjd! När Charles kom så började vi med skritten och försökte få dom lösgjorda, vi ställde innåt/utåt och hon var helt okej fin men hon fibblade lite med bettet men det blev bättre sen! Fick sätta på sporrar faktiskt, hon var väldigt seg i början men det blev mycket bättre med sporrarna tyckte jag! Vi gjorde samma sak i traven, försökte få dom lösgjorda genom att vi ställde innåt och utåt. Vi red på fyrkanten också där vi skulle göra öppna men Dusty ville inte flytta sig haha, hon var väldigt seg för skänkeln men hon var ändå väldigt fin i traven och formen tyckte jag, hon hade lite humör ibland men det måste hon ändå få ha, haha!
I galoppen var hon väldigt fin tyckte jag, avslappnad och fin! Ville samla mer men vågade inte riktigt, svårt att förklara men vi försöker mer imorrn! Vi travade runt lite och då kändes hon riktigt riktigt fin! Hon var avslappnad och jobbade på väldigt bra, sedan när vi travade av dom så var hon väldigt fin i formen och hade en väldigt fin trav och ja, jag är väldigt nöjd med Dusty - Hon är så fin när hon släpper till och det gjorde hon verkligen på slutet! Älsklings ponny ♥
Världens f i n a s t e ♥

Kommentarer
Postat av: Siri

Din ponny är så sjukt jävla söt!:)

Svar: Åh, tack så himlahimla mycket :')
Amanda

2012-11-18 @ 11:15:15
Postat av: Sofi - en satsande ryttare

LÄnkbyte?<3

Svar: Jag gör tyvärr inte det :( <3
Amanda

2012-11-20 @ 21:07:10
URL: http://akkamuppen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0