Look at my horse, my horse is amazing

Hej! Idag vart det ett rätt svettit pass för både mig och Dusty, i början när jag skrittade och travade fram henne så hängde hon lite i munnen i vänster varv - Det kändes som jag aldrig skulle så loss henne men jag försökte och kämpade på, jag måste vara rätt ''hård'' mot henne eller ja, hård för mig i alla fall. Jag är väldigt försiktig och vill inte ta tag i henne men jag måste ställa högre krav på båda oss nu och det blev riktigt bra i slutet, så fin blev hon! Försökte böja och ställa i alla fall och det gick väl sådär så jag gjorde halt och ställde igenom henne ordentligt och travade vidare sedan. Satte mig ner och började jobba henne lite mer, gjorde någon halt, öppnor och skänkelvikningar och lite slutor, det gick helt okej - Vissa öppnor blev bra andra inte så bra, men vi är lite nybörjare på dom så vi tränar! Vissa skänkelvikningar blev också riktigt bra men vissa inte men jag är jättenöjd med dom som blev bra!
 
Men annars så var hon så sjukt fin i formen och travade i en jämn och taktmässig trav och hon var lyhörd för hjälper. Galoppen var hon ockå fin i! När hon samlade ihop sig och jobbade ordentlig så var hon riktigt fin! Galoppfattningarna blev grymt bra verkligen, vet hur jag ska göra nu. Kalasnöjd med dom! Red på långsidorna och gjorde samma sak som på Charles-träningarna, som ett enkelt byte fast man inte byter. Hon saktade av väldigt fint, nästan lite för fint så det blev tvärstopp och galoppfattningarna blev görbra, är så nöjd med min prinsessa idag, hon var superfin när jag travade av henne också, bästa ponnyn ♥

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!

Vad tycker du avgör om man har bra balans?
Säg din åsikt : http://emeliepalmen.blogg.se/2012/november/balans.html#comment

Hur vet man om man har bra balans eller inte??
Kram <3

2012-11-21 @ 11:11:27
URL: http://emeliepalmen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0