Luckiest Girl

Hej på er! Idag red jag ut med Cassandra, det var riktigt mysigt! I början av ridturen skötte sig Dusty exemplariskt, på den vägen som jag kallar den vanliga vägen, haha. Vi red den vanliga vägen och fortsatte till travrakan och travade där. Innan vi kom till travrakan så jobbade jag henne lite kravlöst, pratade med Cassandra samtidigt så det var lite avancerat att vara koncentrerad på arbetet och prata men i alla fall så var hon fin! Förresten så fick jag låna ett träns av Cassandra, ett träns med remontnosgrimma. Har glömt att säga det men veterinären var ute i stallet för ett tag sen och hon tyckte jag skulle testa det så jag fick låna ett av Cassandra, så snällt! I alla fall så var hon fin, lätt och mjuk! När vi närmade oss travrakan så ville Dusty hellre gå hem så hon stannade och ville inte gå, busen, men vi fick fram hästarna sen och travade på travrakan, två längor!
 
Det gick inte alls så bra haha, fast jag hade inte förväntat mig att det skulle gå bra för det var massa rådjur på fälten och sen är det skog så jag förväntade mig inte så mycket av henne. Hon brukar var spänd och rätt okoncentrerad där men i alla fall en liten bit på slutet så var hon jättefin! Så hon skötte sig jättebra också :D I Wittvångs alé jobbade jag henne lite också och då började hon även att småtrava lite och då kändes hon faktiskt väldigt fin! Sen skrittade vi hem, för skojs skull så skulle jag jobba henne bara en kortis, kanonfin var hon! Så hon skötte sig bra, min älskade pluttponny ♥
Det blev en lång text, hehe. Var ju tvungen att förklara lite saker men creed till er som läser!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Har inte du och dusty varit med på connemara sm? Kvalar man eller anmäler mig sig bara? Hört att man anmäler sig till klasser ex. Dressyr nu i Lb:1 om man blivit placerad i det tidigare, osv. Stämmer det eller hur är det hela? Jätte jätte tacksam för svar! :D

Svar: Jo det har vi! :D Jag tror att man måste ha minst 62-63% i LB:1 typ några gånger för att vara med, kommer inte ihåg faktiskt, men skriv igen så kan jag kolla om du undrar något mer! :D Kram
Amanda

2012-11-14 @ 01:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0