Svenska GP-placeringar i dressyr

Det går bra för oss svenskar! Vi levererar!

Patrik Kittel på Watermill Scandic HBC slutade på fjärde plats i torsdagens Grand Prix-dressyr vid världscuptävlingarna, Reem Acra FEI World Cup, i franska Lyon. Det blev även svenskt på sjätte plats, genom Minna Telde och Santana.

Minna Telde rider sin enögde svarte Santana, som i London under OS blandade bländande uppvisningar med orutinerade småmissar. 
I Lyon gjorde ekipaget en riktigt bra ritt med bland annat en nia på ökade skritten. 

- Jag är jättenöjd med mycket, säger en glad Minna efter ritten som belönades med 72,149 procent.

- Det är bara Santanas andra tävling inomhus och han var mindre spänd än jag väntat mig.

- Sen är jag mindre nöjd med piruetterna men  det är mitt eget fel, jag får träna mer på det, konstaterar Minna.

Santana kommer förstås till Ericsson Globe och sedan är planen att starta i London i december. 
Patrik Kittel laddade för Lyon med premiären på senaste Bondfilmen, Skyfall.

Patrik och hustru Lyndal tog en tripp till London för att mingla på premiären.
Det hann Patrik med innan han lastade Watermill Scandic HBC på lastbilen för jakten på nya värdefulla världscuppoäng på fransk mark.

Ekipaget fick fina betyg på bland annat övergångar men låga poäng på den samlade skritten, som har koefficient 2 och räknas dubbelt, drog ner det totala betyget något. Patriks ritt fick 74,957 procent.

GP-segrare på 82,766 procent blev holländska dressyrdrottningen Adelinde Cornelissen, som kommer till Stockholm International Horse Show.


Kommentarer
Postat av: TeamWilmaM, din nya favoritblogg

Sv: ja, ge mig någon ? :D <3

Svar: Ja men eller hur? :D <3
Amanda

2012-11-02 @ 16:05:01
URL: http://teamWilmaM.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0