Dagens Ridpass, 13 Oktober 2012 [Dusty♥]

Hej på er och förlååååt! Har verkligen inte bloggat på hela dagen som jag lovade, hehe.. Dusty skulle ju klippas idag men vi hann dra 5 tag och sen går klippmaskinen sönder, så typiskt! Så nu är hon lite rakad på halsen, ser lite lustig ut måste jag säga ;) Men i alla fall så red jag en sväng på banan och hon var faktiskt fin! Lite seg ibland men annars så var hon fin! Skrittade fram en stund och jobbade henne tills hon var rejält avslappnad. När hon var det så började jag trava igång henne lite smått ien lägre form. Tänkte hela tiden på yttersidan och hon kändes inte så kontsig idag faktiskt, så det var skönt!
gammal bild
Gjorde lite skänkelvikningar, serpentiner med en halt på medellinjen och lite sånt, hon var fin! Hade velat ha mer tryck i henne helst men i alla fall så satte jag mig ner sen och det kändes bara så fel, jag kom aldrig till ridning liksom så jag gjorde lite övergångar och sedan försökte jag sitta ner igen och då kändes det genast bättre haha! När jag var nöjd och när det kände bra så fattade jag galopp, hon var riktigt fin i galoppen! Stog i lättsits först så hon fick rulla på lite frammåt. Satte mig sedan och jobbade henne, riktigt fin var hon! Gjorde samma sak i andra varvet sen också. Efter det så gjorde jag lite enkla byten, hon fattade kalasbra verkligen men kryper upp lite i nacken så det ska jag jobba vidare på!
Bästa ponnyn ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

KOLLA BDB!!!!! IIHIHIHIHIHI

2012-10-13 @ 23:27:36
Postat av: Frida & bella

Vi har frågestund på våran blogg. ställ gärna en!

2012-10-14 @ 08:43:50
URL: http://fridabella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0