Gårdagen

Hejsan Svejsan! Jag var helt slut igår så jag orkade inte skriva något, haha! Longerade ju Dusty, mår ju inte så bra så jag gjorde det. Det gick sådär, i skritten gick det jättebra! Men hon gick innåt ibland så det var jättesvårt för mig att ha rätt längd på linan. Traven var hon fin i vissa stunder, annars så sprang hon bara och när hon svängde in så kändes det som hon skulle trilla ikull, hon fattade galopp en gång av sig själv så jag kände att jag inte hade så stor kontroll, hon gjorde som hon ville.. Min lillebrorsa och mamma var med i stallet så han fick sitta upp sen en stund. Så vi tog av longeringssystemet och gick något varv runt ridbanan. När han hoppade av sedan så sprang jag lite med henne sen, man kände att hon hade mycket energi men jag försökte lugna henne och då blev hon rätt lugn!
Sen gick vi in och kollade på hennes ena hov, hon hade fått ett litet balltramp såg vi innan vi longerade men hon rörde sig inte konstigt, det var vädigt litet men i alla fall  så spoladed vi av henne så hon var ren och så fixade vi med det, sen pussade jag godnatt och sen åkte vi hem :)
Några bilder från dagen →
knasboll ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0