BEHANDLA ANDRA SÅ SOM DU SJÄLV VILL BLI BEHANDLAD

Jag har börjat tänka mycket på hur vi är mot varandra och hur vi bemöter varandra. Något jag tycker är oerhört viktigt är att bemöta andra som man själv vill bli bemött och tänka en gång extra innan man säger något. I skolan hör man lite skitsnack här, lite där, men grejen är att jag kan inte förstå hur man kan gå runt och prata illa om en annan person och lägga massor med energi på h*n, det är bara så onödigt tycker jag. Om man inte gillar personen så ska man absolut inte sprida felaktiga rykten eller prata om den personen med massor med andra som sprids på nolltid. Jag skulle aldrig kunna göra något sånt, dels för att det är fruktansvärt att göra det och för att jag inte skulle vilja att någon skulle prata skit om mig och då kommer vi till det här igen, att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. Det är något jag går efter varje dag, tycker det är så oerhört viktigt. Det är så mycket onödigt tjafs hela tiden som man hör i skolan, sluta lägga energi på det och gör något vettigt! Det är min åsikt, haha! 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt! Dessutom mår man mycket bättre själv av att säga snälla saker både till och om andra <3

2014-02-05 @ 08:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0