LIFE ISN'T ABOUT WAITING FOR THE STORM TO PASS. IT'S ABOUT LEARN TO DANCE IN THE RAIN.

Hallå på er!
Idag har varit en såå himla bra dag! Den började med att jag, mamma och Ninni åkte ut till stallet, Dusty var liite halvt galen idag kan man säga.. När vi kom till stallet stog hon helt cool inne i hagen och jag tog in henne för att byta täcke och kratsa hovarna för att sedan ta en promenad med henne! Jag började att gå lite på gårdsplanen men tänkte att jag kan gå in lite på banan också så jag gick lite överallt idag, gick upp på vägen en gång också, men när jag går på ''nya ställen'' så blir hon så spänd och kan explodera när som helst verkligen, vilket hon gjorde, riktigt rejält den här gången.. Först for hon i luften och stegrar sig, högt! Det är ju det som hon absolut inte får göra just nu för benets skull. Men jag fortsätter bara gå och pratar lugnt med henne, sen hoppar hon i luften igen och den här gången börjar hon galoppera runt mig(!!!) 
 
Jag hade ju ett grimskaft så det var som vi longerade, tänk då i galopp..Och jag stog där och bara ''Shit, vad ska jag göra?!'' Ska jag släppa henne, ni vet, alla tankar far runt men jag försöker gå framåt om ni tänker er, mot henner huvud, inte framför men påväg och då stannar hon, jättechockad såg hon ut, haha. Sen fortsätter jag in i hagen där jag släpper henne och så fortsätter hon fara runt åt alla håll, hoppa skutta och ja, jag vet inte var som flög i henne men jag sprang och hämtade hö sen så var det som ingenting hade hänt, haha! Men puuh, min puls var hööög ska jag säga er, jag hann tänka liksom men tänk om hon går ikull och fy, nää.. Men samtidigt så är hon en häst, så det är inte så mycket man kan göra även fast man vill så mycket. Hon har stått sen i slutet på Augusti, så det är inte ett dugg konstigt att hon hoppar till lite, men just att hon började galoppera på en så lite volt var en ny variant, haha! 
Såhär glad var hon nog idag ♥ ↑
Sen när jag kom hem hoppa jag in i duschen och gjorde mig iordning för att käka lite mat på stan och gå på bio tillsammans med Ninni, så himla mysigt! Vi käkade på Jensens först, bästa maten alltså! Sen stack så och kollade på Hungergames, så sjukt bra film alltså! 

Kommentarer
Postat av: mamma mmmmm

tokfia var hon verkligen!!!! så glad och busig!!!! <3

Svar: Jaa, busen!! <3333
Amanda

2014-01-07 @ 11:57:22
Postat av: Julia - Tävlingsryttare på ungponny

Vad har hänt henne? :(( Häls Ninni förresten :)

Svar: Du kan läsa allt här :( http://perfectpony.blogg.se/2013/december/vad-har-hant-med-dusty.html#comment Ja det ska jag! :D
Amanda

2014-01-07 @ 20:23:11
URL: http://juliahanzzon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0