DAGARNA SOM GÅTT

Heej på er! Hoppas läget med er är bra! Med mig är det bara bra!
Idag red jag Dusty på banan, vi red lite markarbete idag och hon var verkligen såå fin! Vädret var lite växlande idag men vi satsade på att rida ute, det kom en liten skur men inget mer, skönt! Men det som var så roligt var att Dusty var framme för skänkeln redan från början sådär som hon brukar bli efter att vi har galopperat, men nu var hon det från början och det är det som jag strävar efter, så himla himla kul! Hon kändes väldigt med på noterna, rund i formen och trampade på bakifrån. Vi ska lägga extra krut på galoppfattningarna som vi fick tips om av Lollo som vi tränade för i torsdags som förövrigt gick väldigt bra!
 
Galoppfattningarna blev jättebra idag och man märker sån skillnad i hela galoppen efteråt också, hon är mycket mycket rundare och finare, hon var verkligen sååå fin i galoppen! Skulle kunnat rida hur länge som helst, så kul alltså! Jag la fram några upphöjda bommar också som vi travade över och det gick jättebra det med, hon tyckte det var roligt med lite omväxling tror jag, vi har inte travat bommar ordentligt på ett år nästan, hör ni, ett år?! Det låter helt sinnes men det är sant, helt sjukt.. 
Mamma och jag har börjat kolla på lite tävlingar också, vi är verkligen såå sugna att åka på någon bara för skojs skull och för Dustys skull, få komma ut någonstans och bara ha roligt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0