STEAL MY GIRL

Heej på er! Äntligen är det helg, så som jag väntat efter denna fredag! Bättre kan det ju inte bli för snart är det höstloov, såå gött! Dusty och jag hade en hur mysig dag som helst igår, vi borstade, friserade och myste jättemycket! Idag har vi ridit ett joggingpass i ridhuset, focus var att ha henne låg, på senaste tiden har det kännts som hon går lite mitt emellan den låga formen och tävlingsformen om man säger, men nu ville jag att hon skulle sänka sig yttligare men ändå få upp henne i bogarna så att hon sätter sig ibak och inte faller fram. Jag vet inte om jag har nämnt men Dusty är klippt!! Såå skönt för henne verkligen, hon blev jättesvettig efter varje pass vi red så det var jättebra att vi gjorde det! Det enda som blev sedan vi klippte henne är att hon har känts lite orolig i munnen, hon har lite "perioder" där hon fipplar lite mer med bettet och jag får inte så bra kontakt så det jobbade jag på med idag!
 
I början red jag mest runt, ställde och böjde mycket år båda hållen samt att jag red mycket skänkelviningar, efter det fick jag igenom henne så som jag ville ha henne låg och ett jättefint stöd på handen samt bra driv bakifrån! Jättekul! Sen fattade jag galopp och jobbade henne där, tyvärr slarvade jag med galoppfattningarna idag, jag ville lägga mer fokus på själva galoppen idag, men det tar jag på mig helt! Dusty kändes fin i galoppen, jag märkte skillnad speciellt i högergaloppen att hon börjar komma ihop mer vilket är superduperkul! Jag börjar få tag mer i yttersidan. I vänstergaloppen var hon jättefin, jag red lite tempoväxlingar, när jag samlade henne var hon jättefin! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0