EN MIDSOMMARNATTSDRÖM

Hej på er!
Idag har jag tränat för Helene för första gången på väldigt länge,såå kul verkligen! Dusty var verkligen jättefin också det det var fantastiskt kul! Vi började med att rida lite bågar, halvcirklar och att jag skulle använda hörnen ordentligt för att få igenom henne i sidorna, spåra och ha henne med mig helt enkelt, hon kändes väldigt fin och lätt, superkul! I skritten red vi lite bakdelsvändningar så hon börjar arbeta ordentligt ibak och ibland fick vi till vissa steg riktigt bra när baken var på plats och jag hade koll på yttersidan. Sen satte jag mig ner i traven och började jobba henne, hon var väldigt fin i traven! Framåt och villig till arbete, så kul! Jag red skänkelvikningar snett igenom där jag skulle ha henne helt rak och få med baken ordentigt så hon inte böjer sig i nacken och inte är rak helt enkelt utan att hon är rak hela vägen och efter några gånger så fick vi till det jättebra, hon var rak hela vägen och jag fick verkligen tag i vänster bak. Det som jag tycker är så kul är att hon har fått en helt annan framåtbjudning, nu får jag nästan sitta och bromsa henne, hon har mycket energi! I galoppen var hon också jättejättefin, rund och mjuk, jättefin var hon i galoppen! Galoppfattningarna måste vi jobba lite extra på, vi fick till många bra fattningar när hon sätter under sig och inte slår sig fri. Jag är hur nöjd som helst, hon var jätteduktig idag!! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0