Dagens ridpass på min äskling ♥


min snyggaste snygging ♥

När jag kom till stallet så började jag med att skriva en veckoplanering på våran tavla, sen började jag att mocka. mockade nästan ut allt så jag fylle på med nytt spån också !
Sen hämtade jag min söta pålle i hagen som stog med öronen frammåt när jag kom :')
Så jag började borsta av henne, kratsade hovarna och tog på henne senskydd. Sen hjälpte jag Bella att ta in några hästar. Sen när vi var färdiga med det så sadlade jag Dusty och satte på henne reflextäcket :D och sen tränsade jag. Jag hade ju tänkt att rida bara på banan, red ju ut igår så. Men Bella tvingade ut mig med henne haha ! :D

När hon skulle rida Danny innan så såg hon en älg... men jag hängde med i alla fall, och det gick bra ! När vi red hem så sprang det över några rådjur men det var lugnt ! Sen red jag in lite på banan, skrittade något varv och sedan fattade jag galopp från skritt och galopperade igång henne i båda varven, hon tog inte ytterskänkeln så mycket så hon var liiite tung  i innertygeln men det försökte jag rätta till men gick inte så bra haha. Sen travade jag lite men fattade galopp ganska snart igen, det stog ett hinder mitt på banan som jag hoppade på volterna och det gick jättebra ! hon tog jättefina språng, kom lite nära några gånger men rättade till det jättefint ♥

Hon rev en gång för då kom hon riktigt nära, det var ett räcke från början så översta bommer föll men den föll så det blev som en travbom framför hindret så jag travade lite på den och sen fattade galpp över hindret, men jag tror inte Dusty forstog riktigt var hon skulle göra så jag släppte den övningen och galopperade på fyrkanten i lite lägre form och lätt sits (satt ner ibland). och hon vart jättefin tillslut ! sen saktade jag av till trav och jobbade henne lite på volter runt hindrerna, och hon hade såååå fin form !!!! asså verkligen så hon fick jobba, eller det fick vi båda två. Fick sitta och spänna magen vääligt mycket ! men det är ju bara bra för mig ;) och hon vart jättefin ! lite konstig känsla för mig eftersom jag hade hoppsadeln, att det kan göra så mycket ? jag förstår inte ! :o men jaja jag är jättenöjd med Dusty idag! :D Hon vart t.o.m svettig ! och jag red inte så länge haha, men nu ska jag plugga.

Mina ''30 dagar'' kommer jag göra imorrn har massor med plugg som jag måste göra så jag hinner inte skriva dom men dom kommer snart  ! ojojoj, lite lång text men hoppas ni orkar läsa !
Kram Amanda & Dusty

Kommentarer
Postat av: bella

meh, ja va ju super rädd ju ;)



Lix ja behövde stora Dusty och dig xd

2011-10-25 @ 22:01:05
Postat av: Sara

Fina :D

2011-10-26 @ 08:06:02
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0