The best thing i ever had ♥

Ni glömmer väl inte frågestunden ? klicka HÄR om ni vill veta något om mig ! :)

Nä, nu har jag kollat på ponnyakuten, bloggar och massa annat men nu ska jag försöka mig på att blogga lite ;)
När Cajsa och jag kom till stallet så stog hästarna inne, och Dusty stog och åt så hon fick äta upp och medans hon gjorde det så packade vi hö och gjorde betfor. Sen tog vi ut henne och ställde upp henne på gången och började borsta och mysa lite ! :D
Sen tog vi på Dusty all hennes utrustning och gick ut på banan och började skritta fram. När jag hade gjort det så började jag att korta upp tyglarna och jobba henne. skrittade några varv och lite volter, sen när det kändes bra så började jag att trava och hon var jättefin ! så jag började galoppera efter ett tag och jag galopperade nästan varv på varv och sen la vi fram en liten upphöjd bom i mitten på ridbanan. Först så hoppade jag på en volt (travade på bommen också) och hon brukar tagga så mycket och köra upp huvudet och springa snabbare och snabbare men idag var hon jättelugn ! så hon hade samma lugna tempo både i traven och galoppen, kanske inte mot slutet men ändå jättenöjd med henne ! :D sen övergick jag till att byta galopp över bommen och det gick skitbra !! hon bytte galopp varje gång, förutom 2 för jag stannade på volterna då och då och då trodde hon att hon skulle byta galopp, och tror ni inte att hon gör det då ? stumpan sen fick Cajsa hoppa upp och rida lite och det gick super ! när vi gick in i stallet sen igen så tog vi av henne all utrustning igen och började mocka och sopa lite, sen fick hon gå in i boxen igen och vi åkte hem :)

min finaste finaste ♥

Kommentarer
Postat av: Emma

fin bild:D

2011-11-05 @ 15:50:50
URL: http://crystallheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0