Åsiktsinlägg - Bilar

Jag har lagt upp ett sånt här inlägg någon gång tidigare men måste göra det igen. Ibland blir jag så arg på vissa bilförare, dom skiter i en fullständigt när man rider så långt till kanten man bara kan. Det är som att dom äger vägen och kan göra vad dom vill, men så är det verkligen inte. Vissa har ingen respekt för en! Bara för att det sitter en människa uppe på ryggen så betyder inte det att hästen kan bli rädd. Hästen kunde ju lika gärna ha varit en älg istället, då kanske man inte vågat köra förbi, om dom stog på vägen. Jag blir så himla trött på vissa, som ni kanske märker ^^ Om det kommer en dåre så kollar jag på bilen väldigt länge så kanske dom fattar att dom ska sakta ner lite, eller så skiter dom i det, vem vet ;)
 
Sen finns det ju dom som är så underbara, dom till och med kan stanna och vänta tills man ridit förbi, kärlek till dom ♥ Närå men, dom visar respekt! Jag tycker det räcker att man saktar ner och kör åt sidan lite. Om någon skulle göra så åt mig när jag rider, så 'vinkar' jag lite, som ett tack! För vi ryttare uppskattar det, eller i alla fall jag! Jag vill inte sitta och känna mig osäker för alla bilar som kör alldeles för fort, även fast hästarna är lugna så vet man ju aldig, dom kan se någonting i skogen, hoppa ut mitt i vägen och då kommer en sån där dåre, nä! Så får det inte vara tycker jag, det här är min åsikt, håller ni med mig? Jag vill ha era åsikter!

Kommentarer
Postat av: fanny Börjesson :)

håller med!

sv: taaaaack :*<3333333333333

2012-08-31 @ 14:39:26
URL: http://fannyboorjesson.blogg.se/
Postat av: Olivia

Håller verkligen med dig..!
Är det någon ibland som kommer och inte saktar in, så kan man gå ut på vägen så dom måste stanna. Dock så kan man ju inte göra det 10 m innan utan om man ser det en bit bort :)

2012-08-31 @ 20:30:21
URL: http://falttavlansmupp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0