Dagens dressyrträning, 7 augusti 2012 ♥

Dagens träning gick sååå bra! Är supernöjd verkligen, jag hade en bra inställning och ville verkligen att det skulle gå bra och det gjorde det ju då! :D
Började med att skritta fram, det hade regnat väldigt mycket men slutade faktiskt då! Men i alla fall så skrittade jag fram henne och sedan så kortade jag upp tygeln och jobbade henne. Hade samma bett som jag hade igår [tredelade bettet med fasta ringar], hon går verkligen bra på det! Började trava igång henne lite smått, kände lite på henne och hon var mjuk och fin, lite seg men det blev mycket bättre sen!
När träningen började så började vi med skritten, vi ville få henne mer frammåt och alert. Hon blev riktigt fin sen och sänkte nacken ännu lite mer och trampade under sig ännu lite mer också! När det kändes bra så gjorde vi lite övergångar från skritt - trav - skritt, vi ville få igång henne ''fort'' eller vad man ska säga, alltså att hon skulle vara alert för skänkeln mn ändå lyssna tillbaka när jag saktade av till skritt. Hon var superfin! Sen red jag på volten och gjorde lite galoppfattningar, hon går ju upp i formen för jag är så mesig som släppar tyglarna och ja, jag vet inte vad jag gör men i alla fall så gjorde jag en liten volt innan och sen fattade jag galopp ur volten. Det funkade superbra verkligen! 
Växlade lite mellan att galoppera och trava, i traven var hon sjukligt fin asså! Spänstig och fin i formen! I galoppen så gjorde vi lite förvänd galopp, första gången så var det jag som gjorde fel men när jag kom igen så bromsade jag mer på yttertygeln vilket jag glömde göra på den innan så då stack hon iväg men vilken skillnad det var när jag bromsade, det var sån skillnad, hon var samlad och jobbade med varenda muskel i kroppen! Den andra galoppen blev också superbra! Gjorde några travökningar också, shit vad hon drog iväg och längde! Så himla fin var hon! Travade av henne sen, bästa ponnyn ♥

Kommentarer
Postat av: Majzan

Vilka super fina bilder! :)

Svar: tack så jättejättemycket! Haft en bra dag? :D
Amanda

2012-08-07 @ 23:40:30
URL: http://majzan.blogg.se
Postat av: Tuva Svedin

Oh jävlar vad fina ni är!!!:*<3333333333

Svar: Åå, tack tuva, :DD :*** <3333333333333
Amanda

2012-08-08 @ 00:00:50
URL: http://cavallii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0