Gästbloggning - Emma Persson

Hej alla Amandas bloggläsare! :)
Här kommer jag lite hastigt och lustigt och gästbloggar haha, men har ju fixat Amandas design - så då passade jag på att skriva lite till er ;) 

Jag heter då Emma Persson, är 14 år, men fyller 15 om två månader. Jag är en glad, sprallig och hästgalen tjej. Älskar även att fota och äger min älskade Torleif - en Nikon D3000 :) 

Hur jag känner Amanda är genom ridskolevägen. Vi red i samma ridgrupp på Folkatorps ponnyridskola ett tag, vart kompisar och vi har fortfarande kontakt även fast vi båda slutat där ;) Amanda har även Dusty uppstallad några kilometer från där jag bor, men har inte varit och hälsat på där ännu. Men var med Amanda när hon hade Dusty i det andra stallet, så jag har träffat Dusty och även ridit henne :) 

Dusty var rolig att rida, minns inte så jättemycket - men hon var pigg och fin. Dock var det i början, när Amanda nästan precis fått hem Dusty, så jag tror hon är grymt mycket finare nu. Ser så ut på bilder och filmer, Amanda har gjort ett kanonjobb med henne ;) 


Bild som jag tagit på de ;)

Även jag rider ju och grejar med hästar. Den 23 Januari 2011 blev jag medryttare på en nordsvensk brukshäst vid namn Loke. Född 2000 och en riktigt tuffing när man börjar kräva grejer av han ;) Annars är han världens snällaste och finaste! Tävlar och tränar i Hoppning för det mesta, men har blivit lite fälttävlan för hans del också.




Den 4 November 2011 tog jag även en shettis korsning på foder. En 116 cm hög herre vid namn Bellman. Även han född 2000 och han var rätt tuff när han kom också. Mycket uppfostran på honom, men nu börjar det bli ordning på honom och han är verkligen världens goaste :) Bellman kör jag mest, men även en hel del frihetsdressyr. Mina småsystrar rider även på honom lite då och då!



Nog om mig nu, nu får Amanda ta över bloggandet igen ;) Jag har såklart en egen blogg, så ska väl ge lite reklam för den. Den heter Meaglin - som betyder Väderkvarn på Alviska :) Jag driver den tillsamans med Camilla, som äger Loke och som jag står tillsamans med i stallet. Vårat egna stall, på väderkvarnsgården! 



Ha det bäst!
Kram Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0