Gästbloggning - Maja

Hej Amandas läsare! Jag heter Maja och bloggar på http://otroligahast.blogg.se och http://backvikensstall.blogg.se . Den förstnämnda är min "huvudblogg", där jag bloggar massor om mitt hästliv, ridpassen, träningar och allt möjligt annat. Jag bor på en gård med mina 2 hästar Outlaw Luna och Gunda Pride, jag är 15 år och börjar musik estet linjen i höst. Min andra blogg, driver jag tillsammans med min medryttare och den handlar om mitt stall, och hennes ridlektioner på en annan ponny, dock ligger den lite  nere just nu.
Min ena häst, Outlaw Luna, eller Luna,är ett sto på 22 år, 148 cm o manken och importerad från irland. Trots sin ålder är hon väldigt fräch och har aldrig varit skadad förutom att hon fick fång av okänd anledning och vilade ungefär en och en halv månad, men nu är hon friskförklarad! Hon har tävlat LA dressyr och LB hoppning, men i hoppningen så är hon ganska svår, vill ofta dra ifrån som bara den och hoppa allt på samma gång, samt att jag inte vill slita på henne, så jag hoppar mycket sällan. I dressyren däremot så tränar vi( innan sjukperioden) ungefär varannan vecka för världens bästa tränare, Helena Sterner. Min högsta dröm och mål är att komma ut på en, bara en, liten dressyrtävling med henne innan jag går vidare till en annan häst. Eller så fortsätter jag med henne, jag vet 27 åringar som hopptävlar, haha! Jag har haft Luna i 2 år och hon är helt galet envis, kan stegra, dra iväg och vända hemåt när hon vill men hon är också helt cool i all hantering och är inte rädd för något alls.
Min andra häst har vi haft i 1 1/2 år, och henne köpte vi till min pappa. Hon är för 1991 och är ett varmblod med fin stam, hon har varit avelssto, 150cm i manken. Dock så är hon ganska gammal i kroppen så pappa kan inte rida henne längre, så jag rider henne ett par dagar i veckan och longerar eller promenerar med henne andra dagar. Hon är inte riktigt korrekt inriden och är helt galet pigg, springer fort som vinden haha! Hon är väldigt känslig för hjälper men kan inte göra mycket mer än att svänga, bromsa och springa, mer förstår hon inte och jag har inga krav på henne heller. 
Jag och min medryttare och mina hästar på alla bilder!^

Kommentarer
Postat av: fanny Börjesson :)

Hej, nu har jag en ny omgång med dagens blogg, vill du vara med? kommentera!:)
http://fannyboorjesson.blogg.se/2012/july/dagens-blogg-gammal.html#comment <33333

2012-07-08 @ 11:57:52
URL: http://fannyboorjesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0