Hoppträning 17 Juli 2012 ♥

Hejsan Svejsan! :D just nu så sitter jag med snyggingen Lisa brevid mig och vi skrattar typ ihjäl oss och har superskoj! Blogg.se har inte funkat för mig så det är därför inlägget kommer upp lite sent men bättre sent än aldrig! 

När jag kom till stallet idag så var Maja där och då skrittade vi ut, jag på Bonnie och Maja på Jojo, det gick superbra, Maja och jag skrattade som vanligt! :D När vi var påväg hem så kom det traktor och Bonnie är livrädd för traktorer så jag red ner i skogen i lite panik haha men det gick bra, annars så skötte hon sig super! När vi var framme i stallet igen så tog vi av dom all utrustning och släppte ut dom i hagarna sedan. 
Sen hade inte jag och Maja så mycket och göra, mamma var så snäll och mockade åt båda ponnysarna så det behövde jag inte göra men jag packade höet och gjorde krafften till båda sen satte sig Maja och jag ute för att käka lite mat!

När vi hade ätit klart så gick jag ut i hagen för att hämta min fina pålle! Borstade rent henne, kratsade hovarna och allt sånt, sen på med skydd, sadel och träns! :D Skrittade fram med Pernilla på vägen,sen skrittade vi in på banan för att värma upp dom. Skrittade något varv på lång tygel, sen kortade jag up tygeln och började jobba henne, värmde upp lite lätt i trav och galopp och hon kändes riktigt fin! Ibland så hade jag inte så mycket stöd på yttertygeln men jag släppte den ibland så jag försökte hålla mer på den och då blev det mycket bättre! Såhär såg banan ut -->

När vi hade värmt upp så började vi att galoppera över bommarna till vänster, det skulle vara 2-4-2 galoppsprång och i början var det helt kaos men sen skärpte vi och också fixade vi det galant! Gjorde det åt båda hållen och det gick grymt bra tillslut! Sen började vi hoppa på en på ett räcke-lägga en volt på ett räcke-räcke så det blev som en båge med en volt i typ om ni förstår ^^ Det hoppade vi sedan och ibland gick det sjukt bra, hon hoppade superfint men ibland så kom vi lite fel men hon hoppar ju alltid men när jag skulle hoppa på volten i höger varv så hade jag inget stöd på ytteridan och det sa Niklas också så jag skulle försöka hålla mer på yttertygeln, vilken skillnad det blev! Fina ponnyn ♥
Sen började vi hoppa en bana, den som är där uppe ↑! I vänster varv så blev vissa runder sjukt bra, hon hoppade rikrigt fint men ibland som kom hon lite fel och hoppade lite stort men vi körde på och det blev bättre! Sen i höger varv så var det den där yttertygeln som störde mig så men den sista rundan blev också grymt bra! Så jag är galet nöjd över passet hon var så ovanligt lugn för att vara på hoppträning så hon skötte sig exemplariskt! :D Niklas sa att hon var jättefin och att hon hoppade superfint så det var superroligt! :D 
världens bästa ponny ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0