two amazing ponies

Hej på er! idag har det varit en riktigt bra dag, båda pållarna har varit så himla fina!
När jag kom till stallet började jag med att packa hö och göra krafften, sen mockade jag båda boxarna + att jag bytte vattnet! Sen gick jag ut till hagen och hämtade min älskade ponny ♥ Gjorde i ordning henne för ett pass på banan, när jag hade tagit på all utrustning så gck jag ut och skrittade fram henne på banan. När jag hade skrittat några varv så kortade jag upp tyglarna och jobbade henne lite, gjorde skänkelvikningar, lite öppor/slutor, volter och serpentiner, i början var hon lite ofokuserad men blev mer och mer avslappnad och blev jättefin i formen! När det kändes bra så började jag trava, travade runt lite i en lägre form som lite framtravning.
Efter en stund la jag upp formen lite, tänkte mycket på min sits och tygellängden, det blir så mycket bättre när jag har kortare tyglar så tänket mycket på det och försökte hålla jämt i tyglarna, hon var så himla fin! Gjorde samma sak i skritten, ryggade några gånger också, hon gick upp lite ut formen men annars super! Fattade sedan galopp och började med att stå i lättsits som jag alltid gör, sen satte jag mig ner och samlade galoppen lite, gjorde några 10m volter som gick superbra samt att jag gjorde lite förvänd galopp, hon gör det super! Det gick liiite fort en gång men annars amazing! Saktade av och travade lite, gjorde lite travökningar och då, då var så så galet fin i formen och hela hon! Hon jobbade verkligen och ah, så himla fin!
Jobbade sedan på en större volt där jag körde skritt-galopp-skritt- galopp osv, och det gick förväntansfullt bra! Hon var superduktig! Sen skulle jag ett enkelt byte men när jag skulle fatta den andra galoppen så hoppade hon in i galoppen, två gånger och det får hon inte göra så jag saktade bara av och gjorde om och då hoppade hon inte in i galoppen, det var som hon förstog liksom, sen travade jag av henne. Så GALET fin var hon!
Sen hämtade jag in Bonnie och red henne, hon vilade igår så hon var pigg och glad! Hon var också superfin,  sökte sig ner fint i alla gångarter, har inte så mycket att säga, hon var finfin! :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0