you are my happiness ♥

Hej på er! Idag åkte jag till stallet så jag var där vid kvart i tolv ungefär, då började jag med att mocka, göra krafften och allt sånt. Sen sopade jag hela stallet, lindade ihop några lindor, fyllde på vatten i hagen och lite sånt.
Sen gick jag ut i hagen för att hämta finaste ponnyn ♥ Gick in i stallet för att borsta och greja, när jag var klar så tog jag på sadel och träns och sedan skrittade jag ut på banan. Skrittade fram några varv och jag kände att jag fick ''väcka'' henne några gånger, hon segade ihop lite men jag försökte inte sitta och vara passiv som jag kan bli ibland. Började jobba henne och det kändes inte så jättebra, hon kändes öppen i formen och slängde med huvudet mot alla flugor, men jag kämpade på och ibland la hon ett jättefint jämt stöd på bettet så som jag vill ha det, då var hon riktigt fin! 
Började trava lite och det var samma sak som i skritten, men jag fortsatte och gjorde en övning som får henne lite lösgjord och då blev det lite bättre men hon la inte riktigt ett jämt stöd på bettet, hon var mer på innertyglen i ena varvet. Men ibland var det som det vände, då vart hon jättefin vissa stunder! Se lite mindre bra. Men jag släppte det och red över några cavalettisar som jag hade ställt upp på medellinjen så man kunde rida som en serpentin över dom, ibland så lufte hon riktigt bra på benen, så det gjorde hon riktigt bra! 
Fattade galopp sedan och den var hon så himla fin i, Åå jag bara älskar hennes galopp! När man samlar ihop henne så tar hon i så med bakbenen, så himla fin var hon! Sen travade jag av henne och då var hon jättefin stundtals! Sen skrittade jag ut en sväng med roligate Bella! :D 
älskade ponny ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0