Angelica OS-laddar med studier

Jag hade ingen aning om att Walter var såld faktiskt men jag tyckte den här texten var roligt och läsa så tycker ni också ska läsa den, det handlar lite om OS i London!

Walter är såld, Angelica har börjat studera och Mic Mac har bara fyra tävlingar kvar till OS. Här är senaste nytt från Agria-Angelica Augustssons OS-satsning.

Hon satsar på OS men erkänner att hon ibland tycker att hindren är väldigt höga. Genom studier, planering och fysträning hoppas Team Agrias Angelica Augustsson ta sig till en plats i det olympiska laget och till slut, OS-final.

-Jag har alltid drömt om att rida ett OS men det var först förra året som jag insåg att London faktiskt var möjligt, säger Angelica Augustsson, Agrias blott 25-åriga profilryttare.

Ingen lär ha glömt bort den där söndagseftermiddagen den 26 februari 2011 när Angelica knäppte elitryttarna på näsan och vann världscupen i Göteborg.  Sedan dess har hon hunnit rida EM och vinna åtskilliga prestigefyllda segrar.

När hon nu satsar på London har det gällt att hitta en uppladdning som gör så att Mic Mac är i toppform under de där dagarna mellan den fjärde och åttonde augusti. Hon får absolut inte vara sliten men inte heller så taggad att hon blir okontrollerbar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0