Dagens ridpass 19 juni 2012 [Dusty ♥]

Det vart tyvärr ingen träning idag, jag som hade taggat så men det blev ingen :( Men jag, Maja och Pernilla byggde upp lite egna hinder så vi hoppade lite i alla fall!
Tog in min fina och började borsta och greja med henne, sen på med skydd, sadel och träns sen skrittade vi fram dom ute i skogen, riktigt mysigt! Maja bjöd på var och varannan sång lite då och då, haha! Sen skrittade vi in på banan och skrittade några varv. När det kändes bra så kortade jag up tygeln och började jobba henne, hon kändes fin! Varierade formen lite mellan lång/låg och lite tävlingsform men lite lägre, hon kändes fin! Sen travade jag igång henne och hon kändes fin, hon var lite seg i munnen men annars var hon superfin! 
Fattade sedan lite galopp och on var suprfin! Lugn men hade ändå mycket energi, men hon var superfin! Började trava över bommarna som vi hade lagt fram, hon lyfter riktigt bra på benen, hon tycker det är roligt! Vi hade ställt fram studs också som vi hoppade och shit vad hon hoppade :o Hon hoppade mig ur sadeln, kände mig som värsta amatören men hoppa det gör hon ju så klagar ju inte! När jag hade hoppat den två gånger så blev hon väldigt pigg och lite stissig men det gick bra ändå, hoppade en oxer också, hon flyger över, bästa ponnyn ♥
Slutade med en liten bana, först bommarna, sen fatta galopp - Hoppa oxer för att sedan hoppa studsen. Jo men jag är nöjd, det är inte riktigt jag som bestämmer men, hon tycker det är roligt och jag tycker det är roligt! I helhelt så gick det helt okej! Travade av henne lite och försökte lugna henne, sen skrittade Maja och jag av ponnysarna ute, blev en liten bit men det var så mysigt ♥
bästaste ponny, var vore jag utan dig? ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0