Dagens ridpass 23 juni 2012 [Dusty ♥]

Idag när jag kom till stallet så var Cassanda och Bella där, pratade med dom en stund. Sen gick jag ut till Dusty som stog i hagen, pussade på henne och gav henne en morot, hihi, glad blev hon!
Gick in i stallet och borstade på min fina! När jag var klar lindade jag på alla fyra, sadlade och sedan tränsade. När jag var klar med det så hoppade jag upp och skrittade iväg till banan. Skrittade fram henne några varv, sen kortade jag upp tygeln och jobbade henne lite! Hon ville inte riktigt lägga stöd på bettet, men hon var mjuk och fin! Travade igång henne ganska så direkt och kände att jag inte visste vad jag skulle göra så travade runt lite olika vägar, hon var okej fin men det var samma här, hon ville inte riktigt lägga stöd på bettet helt.
Men sen när jag satte mig ner så blev hon plötsligt jättefin stundtals, gjorde som Erika sa, att jag red snett igenom och flytta för skänkeln fast felställd, det gick ganska bra! När jag kom och red på kortsidorna blev hon riktigt fin i formen! Sen red jag lite volter och skänkelvikningar, skänkelvikningarna vart sådär, det var hinder på banan så det var lite svårt att rida men det funkade helt okej! Stundtals var hon riktigt fin!
Fattade galopp och jobbade henne lite, gjorde galopparbetet i LA:1an [båda varven] Det är i svängen till den förvända galoppen som hon ramlar in eller vad man ska säga så jag måste vara petnoga med vägarna och sitta upp. Annars vart dom bra! Hon lyssnade riktigt bra på mig måste jag säga, när jag kramade på tyglarna saktade hon ner tempot snällt! Duktiga ponnyn ♥ Ställde mig i lättsits så hon fick galoppera på lite mer, sen samlade jag ihop henne och jobbade på en liten mindre volt, shit vad fin var! Formen var mumma, hon var samlad och skitfin! Gjorde några travökningar och sedan travade jag av henne, är jättenöjd med passet idag!
Fina ponnyn, jag älskar dig ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0