Dagens ridpass 16/3 - [Dusty ♥]


Dagens ridpass gick inte så värst bra.. Vi var inte så bra kompisar idag :/
Jag testade det nya bettet idag som jag köpte för någon vecka sen, ett tredelat eggbett. Och i början av passet när jag skritt-jobbade henne så kändes hon ganska fin! Sen när jag började trava så var hon rätt fin, tänkte hela tiden på att det var ett nytt bett som hon inte kände igen, så för den skulle så var hon fin! Sen så ville hon inte lyssa på skänkel, det är kompliserat.. Nädå! Nej men hon lyssnade inte också blev det inte bra så då skrittade jag lite igen och jobbade henne och det var hon att hon inte hade hade jobbat på ett tag men jag vet inte vad det var, sen så sa hon till mig och ställde sig.. högt..
Men det gick bra, men jag gillar VERKLIGEN inte att hon gör så! ajabaja Dusty! Men efter ett tag så travade jag igen och då gick det lite bättre men inte så mycket, asså hon lyssnade inte på skänkeln för 5 öre.. Har inte ridit med sporrar på henne på väldigt länge, kanske dags att testa dom nu så det inte ska bli såhär men jag vill inte ha dom haha xD Men i alla fall så galopperade jag också och det gick mycket mycket bättre! Då var hon i balans och var superfin!! Sen travade jag henne lite igen och då var det lite bättre!
Så ja, jag vet inte hur jag ska ''betygsätta'' det här ridpasset, tror vi stryker ett sträck över passet och går vidare!

hjärtat ♥

Kommentarer
Postat av: Louise

bloggtävling på bloggen,du kan vinna en bildlänk i menyn :D - http://llouiseericsson.blogg.se <3

2012-03-16 @ 21:41:37
URL: http://llouiseericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0