Bästa fredag!

 
 
Den här veckan har gått hur fort som helst, den bara flög förbi! Men det är så skönt för imorgon är det freeedag! Och då ska jag faktiskt dressyrträna för Lollo på Alpen! Ska bli såå kul! Alpen är stallägarens häst som jag har ridit två gånger, en helt underbar häst som är genomsnäll och go! Första gången jag red honom gick det faktiskt jättebra! Andra gången gick det mindre bra, jag har tappat nåt otroligt mycket när jag inte har ridit på så länge, men det ska bli sååå kul imorgon! Och idag mina kära vänner, idag har det varit en suuperbra och lugn dag! Nästan inge plugg nu ikväl, gött! Har suttit framför Hela Sverige bakar och hejat! Och såklart så har jag varit på mitt favoritställe, stallet! Hos min favorit-tjej, bästa Dusty!
 
Min snälla pappa hängde med och mockade boxen + hagen och så bytte han vatten medan jag fyllde på hö och gick promenad med Dusty + att jag borstade och gosa! Såå mysigt! Hon lyssnar något otroligt bra när jag är ute och går med henne! Hon stannar och backar när jag vill, det funkar prima! Idag gick det däremot inte lika bra när jag skulle gå in i stallet, jag var på henne lite och smackade när vi skulle gå in eftersom hon har börjat backa när vi ska gå in genom dörren och hon började lite idag och då röt jag till och backade henne med bestämda steg och sen gick det jättebra och hon klev in så snällt! Men jag förstår henne när hon gör så, tänk att stå i en liten sjukhage dag in och dag ut och inte få göra av med sin energi, lilla pluttan! Hon sköter sig så himla bra ändå! Jag masserade henne och så ville hon bli kliad, såå mysigt! Hon fick på sig Back on Tracken en stund också! Och man måste få säga det att papap och jag hade inte så lång tid i stallet eftersom mamma och pappa skulle på bio men i alla fall så gjorde vi stallet på 1 h och 15 minuter, rekooord! haha! Och vi var inte ett dugg stressade! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0