♥ allting har ett lyckligt slut

Idag när jag kom till stallet så började jag med att mocka, la in hö i boxen och bytte vatten. Eller ja, först och främst hälsade jag ju på världens bästa ponny som stog i hagen ♥
Sen hämtade jag Dusty när jag var klar, borstade henne och gjorde i ordning henne. Skulle ju bara skritta ut idag, och det gick ovanligt bra !
Hon gick glatt frammåt, jobbade henne och hon var fin ! Sen när jag skulle vända hem så gick det så fort så jag vet inte vad, hon taktade hem. Och jag gillar inte när det blir så, så jag försökte att ta små halvhalter men ändå ha ben så hon skulle länga på steget i skritten istället för att bara gå uppåt och bli kortare & kortare. Men tillslut fick jag göra en halt och då skulle hon bara backa slänga på huvudet och ja, inte stå still helt enkelt. Men jag är nöjd med mig själv idag! Jag höll lugnet hela tiden även fast hon höll på lite.
Försökte få henne lite lugn men ingenting funkade :/ Hade inte varit ute så länge så jag tänkte att jag kunde klättra lite när jag ändå var ute men jag tänkte när jag var där att det var ingen idé så jag gick upp för en backe och det gick så himla fort så jag försökte göra en halt men då var det samma sak här, slängde på huvudet, backade fram och tillbaka, men tillslut så var hon duktig och stog stilla i typ 3 sek men jag var nöjd då för då lyssnade hon ju ändå !
Sen när jag nästan var hemma så var jag tvungen att ta en ganska stor förhållning och prata lugnande med henne men då ställer hon sig istället, ganska högt. Och jag gillar verkligen inte när hon gör det så då blev jag rädd för jag vill inte att hon ska slå över som hon har gjort en annan gång. Sen red jag in på banan och hon var jättefin !
Låg i formen, mjuk, travade på bra i traven så det kunde ju inte blå bättre, och sen när jag skittade av så har hon den skritten som jag ville ha. Men hon har ju vilat i två dagar men ja jag är ganska nöjd i alla fall ! :D
Oj, vad långt inlägget blev men hoppas ni orkade läsa !

Men hon är fortfarande finast ♥

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Vilken fin bild ! <33

2011-11-28 @ 20:21:11
URL: http://superponyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0