buspållen testar nog lite !

När jag kom till stallet hämtade jag Dusty i hagen direkt och började göra allt som skulles. Dusty var på lite bättre humör men ändå inte, red ut idag. Och det gick bra i början men ju längre jag kom så började jag trava och jobba henne. Gjorde lite övergångar, skritt trav skritt osv och när jag skulle sakta av sill skritt så stannade hon lite en gick ändå frammåt och det brukar hon inte så jag tror att det var några ''påbörjningar'' på en ''vändahemmåtvolt'' haha !



Nä men hon stannade inte men 5 meter efter så började hon, och jag blir så hilma arg på henne och sen så skulle hon ju hålla på mitt i vägen också och det finns bilförare som kör i 2800000 km/h så mitt hjärta dunkade 10 gånger på 1 sekund typ haha nä men jag vart lite rädd men det kom ingen bil som tur var ;) Men jag bara fortsatte !
Skrittade en bit och sen gjorde jag övergångar och det funkade så bra ! hon var jättefin i traven :D
och sen tänkte jag galoppera lite på travrakan och det är precis vid wittvång och travrakan är åt andra hållet och hon vet att vi brukar gå hem då (nu blir det kompliserat, hoppas ni förstår!) och då gjorde hon en till ''vändahemmåtvolt'' men då sparkade jag till henne lite lätt så gick hon frammåt :)

På travrakan så hade jag till en början kort och samlad galopp sen bytte jag galopp, sen galopperade jag lite kravlöst tillbaka och shit vad det gick, jag tänkte verkligen att jag kommer inte få stopp på henne men tillslut fick jag det ! :D
sen skrittade jag av henne och fick göra massor med halvhalter för att det inte skulle gå i 180 och tillslut gjorde jag en halt och hon kunde verkligen inte stå still men jag gav mig inte! Tillslut gick det ganska bra, gick några meter och gjorde en till halt och då gick det kanoners ! :D

Ojojoj vilket långt inlägg, hoppas ni orkade läsa !

Kommentarer
Postat av: fanny jaensson

Haha busponny! :-D<3333

2011-11-16 @ 07:39:46
URL: http://hovskrape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0