DUSTY ÄR BÄST ! ♥

Ridpasset idag gick riktigt bra !
Gjorde i ordning hennes box för kvällen innan jag red och sen gjorde jag i ordning henne för ett pass på banan. Jag började att skritta fram som vanligt, sen jobbade jag henne ganska länge i skritten. Gjorde små 10 m volter vid varje bokstav på fyrkantspåret. Det funkade bra, försökte ha henne ganska kort i formen och det gick super :)
Sen körde jag lite skänkelvikningar, sen började jag trava runt lite och hon var mjuk och avslappnad men både i skritten och traven så var hon hängig i höger munngipa. Undrar lite varför ? fick jobba väldigt mycket med mina ben idag i alla fall haha ! men anyway så försökte jag få igenom ganaschen i båda sidorna för att få henne mer lösgjord och då släppte det lite i munnen ! sen galopperade jag lite och körde på lite förvänd galopp och det gick jättebra !
Sen tänkte jag skritta av henne men jag gick in på en mindre volt och fattade galopp från skritt och det gick asbra, sen skulle jag sakta av till skritt igen och då hann jag bara ''klämma'' med låren men jag hann inte spänna magen för hon saktade av direkt till skritt, nästan halt ! i vänster varv satt det som en smäck men i höger vart hon så taggad och tappade koncentrationen lite och körde upp huvudet i fattningarna men saktade av snällt när jag ville :) Men fick riktigt fina övergångar idag ! :D så jag är mer än jättenöjd idag ! :D
förlåt för den fula sitsen .. :3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0