Från shettisgalopp till Reem Acra FEI World Cup

Från shettisgalopp till dressyrens Reem Acra FEI World Cup i Ericsson Globe. Det är Sofie Lexners resa hittills i hästkarriären. Hon är uttagen av förbundskapten Bo Jenå att rida Reem Acra FEI World Cup under Stockholm International Horse Show i november. Det var SM-bronset i Helsingborg med lånehästen Charming Boy 26 som gav biljetten till världscupdebuten i Ericsson Globe.

 

Sofie minns sitt första framträdande i Ericsson Globe.
- Jag blev diskad. Min shettis sprang inför häckarna istället för att hoppa under shettisgaloppen.
Hon skrattar ett smittande skratt.
- Jag får väl ta det mer seriöst den här gången.
Under SM den gångna helgen var Sofie Lexner, 25 år, den stora överraskningen. Med minsta hästen i SM, Charming Boy, red hon för allt vad hon värd. Hon debuterade i att rida Grand Prix Kür, det fria programmet till musik, med den äran.
Hon själv och pappa Anders hade skapat hennes program och mamma Caroline godkände det. Hon tog sin första SM-medalj som senior.
På tisdagen har hon precis fått beskedet från förbundskapten Bo Jenå.
- Jag är så glad. Det ska bli så spännande, säger hon glatt från en hästhage på gården i Torna Hällestad.
Charming Boy som charmar alla har fått lite ledigt ett par dagar efter SM.
- Men han är så pigg och tycker att hans ska jobba istället för att skritta, berättar hon.

Källa.

 


Det här tyckte jag var intressant och lite roligt på samma sätt, från shettisgalopp till Reem Acra FEI World Cup i Globen det är ju lite roligt ! jag hoppas att jag kommer se henne i globen, skulle ju vara lite fränt!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0