Nästan för pigg ponny !

Dusty är sååå pigg ! hon var pigg igår och idag, red ut idag. Skrittade fram lite först och kortade upp tyglarna efter ett tag, ställde och böjde henne i sidorna lite, och det gick bra! sen travade jag lite på asfalten för att ''stärka'' hennes senor typ lite hihi, men det är ju så mycket att kolla på sa Dusty men jag försökte få henne lite låg och det funkade, bara jag hade skänkel intill hela tiden. Sen på travakan så travade jag och skulle göra skänkelvikningar sida från sida men Dusty var inte på så bra humör idag heller, hon lyssnade inte på skänkel så bra idag heller :( så jag fick kicka till henne en gång för jag begär ju lite från henne. Dusty ville hem så hon vände håll haha typ stegrade lite lätt men jag fortsatte bara. Tror hon blev lite sur haha ! men jag fortsatte och vissa skänkelvikningar vart jättebra ! så då fick hon massor med beröm ! sen galopperade vi tillbaka åt hemmåt hållet :D och shit vad fort det går, det gick så fort så jag fick tårar i ögonen :'D sen travade jag tillbaks hemmåt igen och det gick lite bättre mot slutet, hon tog lite kortare steg och slappnade av mer och mer i formen, sen gjorde jag en halt och jobbade ner henne och sen skrittade jag av :)
sen fixade jag i stallet och gav Dusty 2 äpplen :D

Fina fina ponny ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0