Dagens ridpass

Idag när jag kom till stallet så började jag med att mocka och skura hennes vägg i boxen för den var lite skitig så fixade det och sen när jag var klar så började jag packa hö och göra betfor.
Sen hämtade jag henne i hagen och började borsta, och fixa henne :)
hon var så snäll så ♥ sen så skrittade Pernilla, Bella och jag ut i skogen en liten bit och sen skrittade vi in på banan och började jobba lite.
Dusty var fin men det är i vänstervarvet, det känns som hon är öppen i formen men jag vet inte haha jag hade typ kramp i armen för hon lägger mera stöd i handen vilket är positivt ! för då blir hon stadig och jag mer stilla med handen, för det är ett av mina problem : jag sitter och grejar med händerna och då blir hon vinglig i formen och det kan jag förstå, jag skulle ju också bli det om jag var hon :p
men det är inte så att hon hänger i tygeln för det gör hon ju inte men det gick väl rätt okej idag i alla fall.
Galoppen var hon jättefin i men jag måste orka mer för att få henne som jag vill, men hon var så duktig ! :)
sen skrittade vi av dom, och tog av dom all utrustning och släppte in dom i boxarna så dom skulle få sin mat :]
sen smörjde jag sadeln och ridstövlarna och sedan åkte jag hem.




Kommentarer
Postat av: Lollo-hästblogg

VA skojj! Kul att ha så många att rida ut med :)

2011-09-13 @ 11:48:47
URL: http://altantico.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0