DAGENS STALLDAG - Så härligt!

Det har varit en lång stalldag idag, har varit i stallet i 7 timmar idag, men det är så fruktansvärt roligt! :D 
Började med att mocka och göra alla stallsysslor, sen började jag städa i stallet och lite sånt! Sen kom hovslagaren och gjorde henne fin om fötterna! Sen gjorde jag i ordning henne för att rida, hon var väldigt lugn på gången så det gick ganska fort för hon var väldigt ren också! ^^
Skrittade ut i skogen lite först med Cassandra som framskrittning och sen red vi in på banan. Hon var ritkigt fin till en början men jag tror jag ville för mycket så då blev jag lite stressad, stressade in i galoppfattningarna och ville få dom bra och under den tiden så blev jag lite irriterad för att det inte funkade just för att jag stressade lite för mycket med galoppfattningarna :/
I början av passet så var hon riktigt fin som jag sa men sen blev det lite sämre och då försökte jag lugna mig och henne och då gick det bra igen och då vart hon så sjukt fin ibland, formen var så himla bra! Men sen ibland när jag red lätt och skulle sätta mig ner [i vänster varv] Så skulle hon fatta galopp och hålla på, vet inte vad hon gjorde. Så det var lite kämpigare i vänster varv men ibland blev hon riktigt fin där med!
Red igenom LC:2 en gång, det gick väl sådär, kan programmet i alla fall så det är ju bra! ^^ Hon fick sig en genomkörare i alla fall så jag hoppas det ska gå bättre imorrn :D
Sen skrittade jag av henne och gick in i stallet igen, då tog jag av henne all utrustning och så hjälpte mamma mig att smörja allt läder medans jag friserade Dusty och badade hennes ben + svans, hon verkade lite trött så jag hoppas det håller i sig tills imorrn! Så nu är hon knoppad och tävlingsklar! :D
Åå, sötaste ponnyn, bästa du ♥

Kommentarer
Postat av: frida

gud vad söt hon är!

2012-04-29 @ 18:59:57
URL: http://allround.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0