Dressyrträning 11 April 2012 [världens bästa ponny ♥]

Dagens träning gick suuuperbra, jag är såå nöjd! :D

När jag kom till stallet så började jag med att mocka lite snabbt för att sedan ta in Dusty från hagen, den lilla lortgrisen ♥ Eftersom hon var så himla lerig den busen så spolade jag av hennes hovar lite så det skulle bli lättare att borsta ^^ Fick borsta ett tag ska jag säga, hon hade torkad lera lite här och var, men ren blev hon :D  Sen på med sadel och träns och ut på banan för att rida fram!

När jag red fram så kändes det hur bra som helst! Hon var så himla fin asså, formen var jättefin! Och idag var hon lika fin i båda varven, så jag är jättenöjd med framridningen.
När träningen började så gick det också bra hon var riktigt fin i formen tycker jag, hon jobbade på helt awesome! :D
Vi jobbade på volter och gjorde lite travökningar och galoppökningar, vissa trvökningar vart grymma alltså. Galoppökningarna vart också bra det är bara jag som måste få lite mer tryck i henne men ändå hålla i henne lite så hon inte släpper formen och samla, samla, samla innan övergången!
Det var väl det vi gjorde och det gick suuuperbra, det har hänt så väldigt mycket med henne nu under 3 veckor, Erika blir nästan chockad hihi! Under slutet så blev hon lite stressad för jag blev lite trött och kunde inte driva som jag gjorde minutrarna innan men det blev sjuukt bra tillslut! Är såhääär nöjd! :D

Så jag skrittade av henne och klappade om henne massor för hon hade ju varit så duktig så det förtjänade hon, hihi. Sen gick jag in i stallet, tog av henne allt och så fick hon sin insläppsmat som var efterlängtad tror jag haha, sen så gjorde jag hennes hö och krafften och sen så pussade jag godnatt och en åkte vi hem! ^^
Suuuuuperduktiga ponnyn, världens bästa ♥

Kommentarer
Postat av: F r i d a~

hihi bara sanningen! :D<3

2012-04-11 @ 21:27:27
URL: http://ffridadanielsson.blogg.se/
Postat av: F r i d a~

Du med! :D<3

2012-04-11 @ 21:38:45
URL: http://ffridadanielsson.blogg.se/
Postat av: Fanny Jaensson

sv: aw tack! :D <3

2012-04-11 @ 21:39:20
URL: http://hovskrape.blogg.se/
Postat av: Amanda

Dusty är super fin <3

2012-04-11 @ 21:42:41
URL: http://ponnyandphoto.devote.se
Postat av: Lollo

Fin, finaste ni! :)

2012-04-11 @ 22:22:34
Postat av: Ronja- Dagens blogg idag!

Gud va bra ni är! Fina! :)

2012-04-12 @ 09:58:32
URL: http://fjordfantast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0