Dressyrträningen 25 April 2012 [Duktiga Dusty ♥]

Idag på dressyrträningen så gick det lite upp och ner, ibland var det pannkaka av allt men ibland var hon riktigt fin! Hon var så himla lugn och fin i stallet, stog och sov nästan, stumpan ♥ Gjorde i ordning henne, borsta, lindade benen, sadla och allt sånt. Sen red jag ut på banan och skrittade fram henne.
När jag hade skrittat fram så jobbade jag henne lite i skritten och hon var fin, ibland superfin! Sen började jag trava lite och hon kändes kanon, lugn och avslappnad. Gjorde lite 8:volter och halter, hon var finfin!
Sen när träningen började så tvingade Erika på mig den där sitsbågen haha! Men den hjälper väldigt mycket faktiskt så den är bra, men i alla fall så började vi i skritten.
Jobbade lite med den och sen lite trav och sen började vi galopepra rätt så fort, galoppfattningarna blev rätt bra någon har jag för mig blev bra men annars galoppen i sig var hon riktigt fin i ! Luftiga stora språng. Sen lite trav igen och då körde vi lite travökningar och då var hon riktigt fin! För då red jag hela tiden och inte bara åkte med, sen testade vi att rygga också och det gör hon jättebra så det behöver jag inte bekymra mig över.
Sen skulle vi göra lite skänkelvikningar och det var då som det blev pannkaka, jag vart trött och lite småirriterad och hon är så fruktansvärt känslig så hon kände ju det direkt och sen gjorde jag lite fel och ja, det blev inte bra helt enkelt men vi försökte kämpa på men det blev inte så bra, vissa blev bra stundtals!

Sen när jag travade av henne, shit vad fin hon var och bakbenen hade hon verkligen under sig, hon jobbade med dom om man säger så! Åå vad nöjd jag är med den sista delen, mamma filmade också så lägger upp filmen imorrn! :D Under träningen så tänkte jag mest på att jag inte kunde klappa henne normalt för att jag hade sitsbågen.. haha!
Mitt älskade hjärta ♥

Kommentarer
Postat av: Tove - En av Amcisryttarna ♥

svar: Aww vad snäll du e ♥

2012-04-25 @ 22:02:51
URL: http://amics.blogg.se/
Postat av: Julia♥

Åå super sööt ponny <3333

Jätte fin header också skulle också velat haft en sån :( men din blogg äger <3

2012-04-26 @ 07:18:03
URL: http://realponygirls.devote.se
Postat av: TeamDE~ Diana & Erica

Sv; Riktigt fin häst du har! Ni kan komma långt, kämpa! ;)

Intresserad av att göra ett bloglovin byte med oss? :)

2012-04-26 @ 08:57:00
URL: http://teamde.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Snygg Dusty ! :D <333333333333333

2012-04-26 @ 09:00:48
Postat av: TeamDE~ Diana & Erica

Sv; Nu följer vi dig! Säg gärna till när du följer oss! :)

2012-04-26 @ 09:07:55
URL: http://teamde.blogg.se/
Postat av: Angelica

Tack

Ja, gärna bloglovin byte:)

följer dej nu ! :D

2012-04-26 @ 09:16:11
URL: http://dreemss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0