Dagens ridpass 4 Augusti 2012 [Dusty ♥]

Hej på er! Idag åkte mamma, pappa och jag ner till stallet, mamma och jag började med att mocka ur boxen för vi skulle bära in hennes mattor som hon har i boxen, vi har skurat rent dom så nu fick dom komma in igen, la in lite nytt spån. Sen packade jag hö och gjorde krafften samtidigt som jag pratade med Bella och Cassandra! ^^
Sen hämtade jag in min prinsessa och ställde upp henne på gången, borstade av henne, kratsade hovarna och masserade henne. Sen åkte skydd, sadel och träns på! Skrittade med Bella och Cassandra till Wittvång, dom skulle rida i ridhuset och jag till travrakan, travade lite i alén, hon var väldigt spänd men vi kom frammåt i alla fall! Sen red jag över vägen till travrakan.
På travrakan så travade jag lite först och sen fattade jag galopp, skritt. Växlade lite och hon lyssnade superbra när jag bad om det! När jag kom till halva så är det en hund som springer där som hon började kolla på och började backa ut på fältet och tramsade bara, men jag skänklade på henne och sa till henne och sen var det bra! Galopperade resten och då var hon riktigt fin! Lite stark och ''på'' men riktigt fin i formen!
Travade halva och sen galopperade jag, hon fick galoppera på sista biten, oherregud var hon ökade! Benen var högre än huvudet, hon hade sån power i sig! Men hon lyssnade bra på förhållningarna! Hon tyckte det var svinkul :D Sen skrittade jag den vanliga rundan hem igen, travade en sträcka och då var hon pigg men så himla fin i formen! Min älskade ponny ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0