Kittel om influensan: "Jag är hostig och lite yr"

Tycker det var riktigt bra gjort av Patrick, prestera så bra även fast man är lite sjuk, bra gjort! Patrick berättar även om sin ritt i texten!

Så här glad och lättad var Patrik efter sin ritt.
     
Efter den inte så lyckade Grand Prix-klassen blev "Specialen" under tisdagen en fin upprättelse för de svenska dressyrryttarna. Dagens bragd stod Patrik Kittel för, som red rejält allmänpåverkad.
- Jag har fått en j-kla influensa och har legat med hög feber i natt. Nu är jag hostig och lite yr, berättar han efter sin ritt.
  
Patrik såg lättad ut när han kom ut från banan, inte bara för att han hade fått till en klart godkänd uppvisning.
- Det är lite svårt att andas när jag rider, i och med att jag är krasslig. Men han är så fantastisk min häst, han är verkligen en kämpe. Så då är det bara för mig att bita ihop, säger han. 
Och det har bara varit en tidsfråga när Patrik skulle bli sjuk, både hustrun Lyndal och hästskötaren Marie har varit krassliga. 
- Men jag hoppas kunna kurera mig i form till küren på torsdag, säger Patrik.
För kürplatsen har han säkrat i och med sina 74,079 procent i dag.
  
Hade inte tajmingen
Ritten då? Jo, Patrik är jättenöjd, förutom med de båda missarna han fick i bytena i varje.
- Han gick bättre i piaffen och passagen än i Grand Prix-klassen. Det som hände i bytena berodde nog till del på att jag tajmingmässigt inte var hundraprocentig med hjälperna, i och med influensan. Jag kan inte skylla på hästen, säger Patrik.
Även om mycket var bättre i dag än i GP:n så var formen lite sämre.
- I dag var han ibland lite låg och "dragig". I förra klassen var han uppe i formen men tittigare. Det är så med hästar, alltid är det något. Men det är också tjusningen, man får rida på det man har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0