Patrik om sin ritt

Skönt att han är nöjd i alla fall, det blev ju några tråkiga missar! Men inga sura miner för det! :D Klicka HÄÄÄÄR för att se dn fina ritten!
Även för Patrik Kittel blev det ett par missar i Grand Prix-programmet som drog ner betyget, men trots det var han nöjd med sin ritt och med lagresultatet. Om bilderna på honom och Scandic, som har väckt proteststorm på internet, säger han:
- Scandic hoppade undan för något när bilden togs och det speglar verkligen inte verkligheten kring hur jag rider min häst.
  
Det såg fint ut även för Patrik Kittel och Scandic när de var sista svenska ekipaget ut på arenan under fredagseftermiddagen. 74,073 procent blev slutresultatet.
- Jag är nöjd med min ritt, Scandic kändes fin men tyvärr fick vi en miss i piaffen. Det är ju hans starka rörelse i vanliga fall, säger Patrik, direkt efter att han suttit av.
De låga poängen för ryggningen var däremot väntade.
- Ryggning är inte Scandics starka sida och den har vi jobbat väldigt mycket med. Sedan blev jag lite sen in i passagen inför piaffen, eftersom Scandic tittade till på kameran i hörnet. Därför hann jag kanske inte satsa tillräckligt för att han skulle hålla piaffen. Men överlag var han jättefin, jag är nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0