I'm so happy when i am with you

Hej på er! Idag har det varit en helt galet bra dag i stallet, var sjukt glad och taggad på att rida = bra kombi så det har gått jättebra idag! Gjorde stallet först så det var klart, hämtade in min bästavän sen och fixade i ordning henne för ett pass i ridhuset, förövring var det svinkallt när vi skulle rida dit men vi överlevde som tur var ;)
 
I alla fall så var hon väldigt fin när jag red, ibland var hon lite hängig i traven men då försökte jag fixa till det och det släppte väldigt fort, så det var kul. Skritt-jobbade henne lite, skänkelvikningar och lite volter mest för att mjuka upp henne lite och hon var väldigt fin, hade önskat lite mer tryck i henne men annars var hon superfin! I traven var hon också väldigt fin i när hon hade travat en liten stund, jag kände att jag kom ner i sadeln och hade ett väldigt bra driv och det är då hon går extra bra, hon kändes mjuk och fin i formen. →
 
Fattade galopp sen, 2 gånger i båda varven med skritt emellan. Fattade galoppen från skritt också, hon kröp ur lite ur formen men vi är på rätt väg! I alla fall så första galoppen om man säger så red jag fram henne lite extra så hon skulle få ''galoppera av sig''  lite och sedan saktade jag av till skritt igen och avsaktningarna måste vi träna på, hon släpper ryggen helt men annars så lyssnar hon väldigt bra, jag förbereder lite dåligt också men i alla fall så samlade jag ihop galoppen några snäpp och hon var så himla fin! Jag kom ner i sadeln ordentligt och kom åt henne som jag inte har gjort på så länge som jag har längtat! Men idag var hon så fin, i båda varven så jag är asnöjd med henne! Satte mig ner och jobbade henne lite i traven sen, ganska kort och ''långsam'' trav men jag kände att jag inte hade så bra koll på henne annars, hon var lite pigg hehe. Men i alla fall så i början så var hon lite hängig i munnen men jag behöver bara lirka lite så släpper hon också hon blir så fin då, kunde tyvärr inte rida så länge då hon jag red med var klar så jag kände att vi behöve rida hem men hade gärna ridit mer eftersom hon var så fin, så jag är sjukt nöjd med mitt hjärta, hon gör mig så glad ♥
Förlåt för den långa texten, hehe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0