You are everything I want, my best friend ♥

Dagens ridpass gick ibland mindre bra och ibland asgrymt ! Men stalldagen började med att jsg hälsade på min sömtuta i hagen ♥ Sen mockade jag, la in insläppshö och gjorde vatten. Sen tog jag in henne och började göra i ordning henne för en mysig uteritt i solen ! :D Det var jättemysigt verkligen, strålande sol och en pigg och glá ponny, det kan inte bli bättre ! Så jag red ut i ungefär 45 minuter och under dom minutrarna så jobbade jag henne lite smått och travade lite, stundtals var hon riktigt fin !

Men när det bar åt hemmåt så slog hon i 15 växlar till och det gick väldigt fort haha så jag fortsatte jobba henne lite lugn och ha korta tyglar och inte göra så mycket, så efter en stund så la hon sig på tygeln själv, duktiga ponnyn ♥ Så då blev hon jättejättefin ! Sen skrittade jag in på banan för att trava lite ordentligare och galoppera lite, och i början i traven så var hon helt okej i formen men inte riktigt ärlig till bettet eller hur man ska säga, men efter ett tag så blev hon sjukt fin i formen ! Sen fattade jag galopp och den fattningen vart asbra ! så jag galopperade på och hon var grymt fin i galoppen, formen asså.. mumma på den ! Sen saktade jag av och travade henne lite sen galopp igen och då drog hon sådär igen och hoppade och sköt rygg som hon gjorde på Helene-träningen, om ni kommer ihåg ? Och jag fick ta tag i henne asså, för att få stopp på henne samtidigt som jag röt till. För hon får inte göra så ! Men jag bara fortsatte att galoppera och när hon hade kommit över det så vart hon sjuuukt fin asså, men vi får nog kolla upp henne så hon inte har ont någonstans.. :/

Det som är så konstigt är att på Helene-träningen tyckte hon att det var jobbigt men jag hade inte ens ridit i typ 15-20 minuter idag, men jag vet inte.. :(
älsklingen är bäst i alla fall♥

Kommentarer
Postat av: fanny :)

gash vad fina bilder, spec den understa :D <333



sv:jadå :*<33333333333

2012-02-29 @ 07:32:35
URL: http://fannyboorjesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0