Gästbloggning :)

Hej alla Amandas läsare!
Jag heter Maja och jag är 14 år gammal, 15 i år. Jag är en väldigt busig tjej som är helt och hållet hästtokig. Jag bor på en gård utanför Örebro, kallat bäckvikens stall och här har jag min maxade d-ponny och min pappas häst Gunda Pride.
Outlaw Luna är min ponny och hon är en Irländs korsning, på sistonde har jag börjat satsa mer på dressyren på henne och jag hoppas verkligen kunna komma ut på tävlingsbanan med henne. Luna är verkligen busig och otroligt smart, hon vet precis hur hon ska slippa jobba i alla situationer. Det Luna inte har gjort- det har ingen annan häst gjort! :) Luna är, efter mycket träning med klicker, helt och hållet ko-lugn från marken och hon är i stort sett inte rädd för någonting. Jag tränar en hel del löst med henne och lär henne lite småtrix som hon tycker är roliga. Några av bilderna under är från när jag busar med henne.





Min pappas häst Gunda, som även tränar en del. Hon är ganska orolig av sig men även hon kan busa ibland! :)

Jag gör också väldigt mycket designer just nu. Jag har även haft en period då jag fick massor av förfrågningar efter att måla porträtt av deras hästar, så att måla och att pyssla med koder samt designer är även en av mina hobbys! På min blogg http://otroligahast.blogg.se lägger jag bland annat upp designhjälp som lite hjälp på traven för saker som ni kanske inte visste gick att göra med din bloggs design. Jag lägger även upp ridpass, frågor, åsiktsinlägg, hiss, diss och massvis mer av det som händer på en hästgård. Titta gärna in på min blogg :D
/ Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0