Dagens ridpass 19/3 - [Fick smaka på backen idag, busponnyn♥]

Hejsan på er! Innan jag åkte till stallet idag så åkte jag, mamma och mina brorsor till marieberg för att ta en fika, min storebror slutade skolan så vi firade lite då, så vi gick in i några affärer också så vi kom lite senare till Dusty, när jag kom till stallet så hämtade jag henne direkt, finaste ponnyn ♥
Red en mysig barbackatur med mamma vid min sida, skrittade ut till guttersboda! När vi ridit en bit så jobbade jag henne lite, ställde och böjde. Då var hon riktigt fin! Sen testade jag att göra lite skänkelvikningar och dom blev bra. Småtravade lite också, hon var kanonfin! Ju längre bort vi red från stallet ju mer pigg blev hon, hon var så pigg och glad när vi red idag, så härligt!
Red in på en grusväg lite senare och sen red jag upp på ett fält som jag galopperade på! Det var svinkul :D Hon galopperade på i världens fart, shit vad roligt det var tyckte hon! Hon galoperade på där men sista galoppen blev lite väl kanske, då ökade hon så jag inte fick stopp på henne men fick det tillslut! Och ja får inte glömma säga, jag ramlade av! HAHAH! Jag skulle fatta galopp och då tänkte ag bara galopp för då brukar hon fatta det ibland men då blev det kortgalopp istället och då när jag skulle sakta av så ökade hon lite för jag kom redan i obalans när hon fattade galopp haha xD Första gången, och jag har ändå haft henne i 1 och ett halvt år så nu var det dags sa Dusty!
Skrittade sedan hem med en väldigt pigg och en väldigt glad Dusty! I stallet så borstade jag av henne och masserade lite, sen fick hon gå ut i en av sommarhagarna idag igen medans mamma och jag gjorde stallsysslorna, sen gick jag och hämtade henne och gick in i hennes ''vanliga'' hage. Pussade godnatt till henne och åkte hem sen!
finaste ♥

Kommentarer
Postat av: ellenmolin - satsande travtjej

sv; okej, får fixa nytt :)

2012-06-08 @ 07:33:11
URL: http://resultoflove.blogg.se/
Postat av: bella

Gud så fin ponny du har ;) Ni passar verkligen tillsammans :D

2012-06-08 @ 07:46:29
URL: http://stoet.blogg.se/
Postat av: Amanda

va roligt att du inte har rammlat av henne tidigare;)Jag rammlade av senast i måndags och den ponnyn har jag bara ridit två gånger! Men annars brukar jag rammla av lite hela tiden ;)

2012-06-08 @ 16:49:15
URL: http://stalliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0