Dressyrträning 6 Juni 2012 [knasponny ♥]

Ja, jag vet inte vad jag ska säga om dagens träning idag, i början så var hon bråkig. Hon skulle inte ta mina skänklar, speciellt inte högerbogen, den petade ut! När jag red fram var det samma sak, bogen petade ut men jag ''poffade'' till henne som Erika säger haha ^^ Så hon ska bli lite snabb eller hur man ska säga. Travade henne lite och jag kände hur hon tyckte att det var jobbigt, så hon bråkade lite och så men när man fick tag på henne shit filken nacke hon fick då! Då vart hon finfin! Men det var stundtals som hon var så fin för vi hade inte fått tag på henne helt på men vi kämpade på!
Vi gjorde lite skänkelvikningar, travökningar 10m volter, ryggningar och lite sånt som är med i LA:1an och det gick bra, ryggningen blev jättebra & travökningarna! Vissa volter blev bra och skänkevikningarna blev helt okej. Galoppen idag var helt okej, asså jag ''kan'' inte hålla om henne med benen, asså jag kan men inte så som jag har gjort förut. När jag har gjort det så har hon blivit så himla fin när jag kan samla ihop henne och göra förvänd utan att det går för fort bara för att jag inte samlar tillräckligt :/
Men hon gör ju det hon ska, måste bara sitta och samla för kung och fosterland! Sen så började hon bråka och tyckte det blev jobbigt och då tillslut så ställde hon sig, högt! Men det gick bra, röt till och kickade på henne och sen så gav hon sig! Efter det, då blev hon SÅ HIMLA FIN!!! Asså shit vad fin hon blev, åå vad glad jag blev! :D Så då gjorde jag samma sak som innan, skänkelvikningar, travökningar och lite volter, och då var hon så grymt fin! Hon trampade på bra och var suuuperfin! Så jag är asnöjd med slutet! :D

finaste ponnyn ♥

Kommentarer
Postat av: Emma - hästblogg

super fina bilder:D<3

2012-06-07 @ 21:45:24
URL: http://crystallheart.blogg.se/
Postat av: Fanny Jaensson

ni är såååå fina:D<3

2012-06-08 @ 17:58:09
URL: http://hovskrape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0