Gästbloggning - Moa

Hejsan alla Amandas bloggläsare ! 

Amanda frågade mig om jag ville gästblogga här på hennes fina blogg och det är klart att jag vill det ! 


Jag heter Moa Mattsson och jag är 13 år .

På min fritid så rider jag , är med mina vänner , är med min kille ,spelar fotboll eller fotograferar .
Jag har ridit i ungefär 6 år. Jag började rida på min storasysters ponny Zitron .
Och även min andra storasysters häst Airborne.


Merlin
Född:1994
E: Okänd 
U: Okänd
Ras: Korsning
Maxad B-ponny
 
Min medryttarponny .
Jag rider honom ca 2 gånger i veckan , men ska försöka komma ut mer nu på sommarlovet !
Har ridit honom i 4 månader ungefär .
 
25 Februari 2012 
11 Juni 2012
 
 
Zitron
Född:1994
E: Casimirsborgs Avocado RNF 63
U:Lizette VI RNF 2030
EU:Ballestero RNF 83
New forest 

Det började med att jag fick rida henne en gång i veckan med min syster , sen började vi träna lite och så småningom kom vi ut på tävlingar .  Vi han inte starta så jätte mycket .
En dag när vetrinären tog en titt på henne så ansåg han att hon hade fått astma .

Jag vart jätte chockad , jag var deppig i några dagar .
Men man kan rida henne för det , man får bara ta det lite lugnt och vara noga med skritt pauser .
Jag rider henne inte så mycket , hon står ganska långt bort ifrån där jag bor .
 
Hon är hästen jag lärt mig mest på , alla grunder .  Vi har så många minnen Svart hjärter (kort)
Här var vi små ;) 
kanske var år 2006 .
Ridläger år 2010

Tävling i Örsta

Världens underbaraste lilla ponny , vi har haft ca 5 år tilsammans , hon o jag Svart hjärter (kort)
 

Och här är jag :)
 
 
På min blogg kan du läsa om hästar, vardag och kolla på bilder jag har tagit 
Kika in på min blogg här --->  http://mattssonmoaa.blogg.se
 
Jag följer amandas blogg och den är super bra ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0