Dagens ridpass 3/3 - Dusty ♥

Idag när jag kom till stallet började jag med att pussa på min älskling i hagen ♥ Sen gjorde jag krafftfodret, sen mockade jag och packade hö + bytte vatten. Sen sopade jag och fixade massor i stallet, städade undan lite saker. När jag var klar med det så tog jag in Dusty och borstade henne, och jag ska säga er att hon fäller som jag vet inte vad ! Det ser ut som att det har stått en skimmel där, och jag skämtar inte.. kolla bilderna bara ! -->
Ja, ni kanske inte ser någonting men mycket var det! xD

Men i alla fall så gjorde jag i ordning henne för en uteritt med Pernilla, vi skritade ut lite och när vi kom till en väg så skulle vi trava lite men Zäta [Pernillas ponny] typ travade ganska fort och då ville ju Dusty hänga med så hon galopperade och ja, det var knas! Men jag fick stopp på henne men hon var väldigt vad ska man säga, stissig eller vad man ska säga men sen när vi vände tillbaka och red på den vägen igen så jobbade hon på riktigt riktigt bra ! Sen red vi in i skogen och gick över pinnar och massa sånt, det gick helt okej hon vart lite stissig igen och såfort hon inte såg Zäta så blev hon lite orolig. Dom är ju flockdjur men aja.. Sen galopperade Zäta iväg och då började hon att stegra och hålla på, jag vet inte vad hon gjorde men det gick bra i alla fall.. Men jag gillar verkligen inte när hon gör så :/ Men det gick superbra sen, berömde henne massor! Sen red vi ut ur skogen och red till wittvång och när vi red dit så var hon sjuuuuukt fin, ååh ! Hon var verkligen helt grymt fin ! gjorde lite övergångar och goshhh vad fin hon var, älskade ponny ♥ Sen red vi in lite i skogen igen och sen hem till stallet igen ^^
mitt hjärta ♥

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Just nu har jag en bloggtävling där du kan vinna en supersnygg luva eller en ryktborste :D Kolla gärna!:)



http://slowmotionphoto.blogg.se/2012/march/bloggtavling-1.html

2012-03-03 @ 19:45:43
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0