Love you like a love song♥

När jag kom till stallet idag så börjar jag ju alltid med att hälsa på min underbara pålle som står i hagen ♥ Sen gick jag in i stallet och mocka, bytte vatten och la in insläppshö. När jag var klar med det så gick jag ut och hämtade Dusty i hagen, borstade henne sen sadla och tränsa, sen ut på en tur ! :D

♥ DUSTY: Jag red ut lite först idag, den vanliga rundan som jag brukar rida och det gick superbra! När jag hade skrittat ett tag så kortade jag upp tyglarna och började jobba henne lite sen travade jag lite och hon var superduktig. Det blåste ganska mycket så jag tyckte det var jättebra gjort av henne att inte kolla på massa annat, så det är jag väldigt nöjd med!
Sen skrittade jag resten av biten, travade henne lite längre bort igen och det gick också superbra. Sen när vi hade ridit runt allt nästan och var vid wittvång så står det en jättestor brun tunna som inte brukar stå där, och dom eldade i den så då blev hon jätteosäker, snuttan ♥ Först så stannade hon och kollade [Det var en bit ifrån] så jag försökte driva på henne men jag ville inte ''pusha'' på henne så jag hoppade av och då brydde hon sig inte, jag tror hon litar på mig, hon gick med sänkt nacke och brydde sig inte, hjärtat ♥

Sen hoppade jag upp igen och då såg hon lite spöken när vi red hem, annars gick det bra ;) Sen red jag in på banan lite i 15 min för att galoppera henne lite, men innan jag fattade galopp så travade jag ju lite förstås och hon var riktigt fin idag med, hade det tvådelade bettet idag och det funkade bra. Galoppen ska vi inte snacka om, sjuuukt fin var den! Supernöjd med henne idag, älsklingen ♥

♥ BONNIE: Jag började med att skritta fram lite, sen försökte jag jobba lite och hon släppte lite formen men inte så mycket som jag ville. Men jag fortsatte att trava runt lite, strunta i formen och bara travade runt lite för att hon skulle komma igång, detsamma med galoppen, stog i lättsits och så fick hon hålla ett lugnt och jämt tempo.Sen när jag galopperade så bytte hon galopp när jag red på en 20 m volt och då tänkte jag ahaaa typ, ah ni fattar ^^ Så dom kom jag på att jag kunde byta galopp och det fixade hon ju kanoners så jag tänkte men om jag rider på en serpentin och byter galopp, så det gjorde vi och jisses vad roligt det var och hon byter galopp själv, hihi :D Det var askul! Sen när jag hade gjort det så jobbade jag henne lite i traven och hon släppte lite i formen så jag är nöjd!
Dom har varit så duktiga, imorrn är det dressyrträning som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0